Search
Close this search box.

Investiția 18 - Automatizarea proceselor de lucru în administrația publică

COMPONENTA 7 Transformarea digitală

OPERAȚIUNEA D. Competențe digitale, Capital Uman și utilizarea Internetului

INVESTIȚIA 18 Transformarea digitală și adoptarea tehnologiei de automatizare a proceselor de lucru robotice în administrația publică

Beneficiar: Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR)

Proiectul: „Automatizarea proceselor de lucru în administrația publică”

Autoritatea pentru Digitalizarea României a demarat în data de 30.05.2023 implementarea proiectului „Automatizarea proceselor de lucru în administrația publică” finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență”, Investiția 18 „Transformarea digitală și adoptarea tehnologiei de automatizare a proceselor de lucru în administrația publică”, Componenta 7 – Transformarea digitală.

 

Obiectivul general al acestui proiect constă în sprijinirea transformării digitale, creșterea productivității, a rezilienței, reducerea erorilor și a timpului de prelucrare a cererilor (cetățenilor) adresate autorităților publice, prin adoptarea de soluții de automatizare a proceselor de lucru robotice – RPA (automatizarea sarcinilor laborioase, repetitive și bazate pe norme).

 

Obiectivele specifice sunt:

  1. Analiza fluxurilor de lucru existente în instituțiile publice și propunerea de soluții tehnologice RPA adecvate;
  2. Lansarea cererii pentru instituțiile interesate să beneficieze de soluții RPA;
  3. Implementarea de soluții de sprijinire a automatizării proceselor de lucru robotice și a inteligenței artificiale pentru 18 instituții publice din administrația centrală.
 
 

Descrierea investiției din Anexa la CID

Investiția I18. Transformarea digitală și adoptarea tehnologiei de automatizare a proceselor de lucru robotice în administrația publică, din cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), Pilonul II, Componenta 7 – Transformarea digitală, Investiția

I18. „Transformarea digitală și adoptarea tehnologiei de automatizare a proceselor de lucru în administrația publică”.

Ținta 188 – Implementarea tehnologiei de automatizare a proceselor de lucru (RPA) și promovarea inteligenței artificiale (IA) în administrația publică.

Această investiție va implementa soluții de sprijinire a automatizării proceselor de lucru robotice și a inteligenței artificiale pentru 18 instituții publice din administrația centrală.

 

Rezultatele așteptate sunt:

  • standardizarea proceselor, ca parte a continuității operaționale cu avantajul asigurării transparenței și predictibilității serviciului public pentru cetățean;
  • creșterea eficienței prin centralizarea datelor și asigurarea unui format standardizat al acestora;
  • creșterea productivității, permise prin automatizarea proceselor;
  • eficientizarea furnizării serviciilor publice oferite de către autoritățile publice;
  • reducerea costurilor necesare asigurării serviciilor publice furnizate;
  • reducerea timpului în care cetățenii/operatorii economici beneficiază de aceste servicii;
  • îmbunătățirea interacțiunii dintre cetățeni/mediul de afaceri cu autoritățile/instituțiile publice.
 

În vederea obținerii datelor de intrare obligatorii pentru elaborarea documentației de atribuire pentru procedura de achiziție „Servicii de consultanță pentru procesul de selecție a instituțiilor publice centrale în vederea configurării și implementării de soluții tehnologice de automatizare/robotizare a proceselor de lucru (RPA)” din cadrul proiectului „Automatizarea proceselor de lucru în administrația publică”, Autoritatea pentru Digitalizarea României a derulat două etape, astfel:

– Prima etapă a constat în transmiterea în data de 24 iulie 2023, de către Autoritatea pentru Digitalizarea României, a chestionarului introductiv de calibrare a intenției de participare a instituțiilor publice din administrația centrală. Ulterior, instituțiile publice centrale interesate trebuiau să completeze și să transmită chestionarul introductiv către Autoritatea pentru Digitalizarea României până cel târziu la data de 01.08.2023.

Ca urmare a acestui demers și a faptului că doar câteva instituții ale administrației publice centrale și-au manifestat intenția de a participa la proiectul „Automatizarea proceselor de lucru în administrația publică”, aferent Investiției I18 din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), Autoritatea pentru Digitalizarea României a revenit către instituțiile publice din administrația centrală care nu și-au manifestat anterior intenția de a participa la proiectul „Automatizarea proceselor de lucru în administrația publică”, cu rugămintea de a completa și transmite chestionarul introductiv de calibrare a intenției de participare până cel târziu la data de 20.09.2023.

– A doua etapă a constat în transmiterea chestionarului tehnic, în data de 08.09.2023, către instituțiile administrației publice centrale care și-au manifestat intenția de a participa la proiectul „Automatizarea proceselor de lucru în administrația publică”, cu rugămintea de a-l completa și transmite, până cel târziu la data de 29.09.2023.

Având în vedere complexitatea tehnică a proiectului, Autoritatea pentru Digitalizarea României informează instituțiile administrației publice centrale interesate asupra faptului că experții tehnici din cadrul autorității pot oferi asistență de specialitate în completarea chestionarelor.

Chestionarul introductiv de calibrare a intenției de participare a instituțiilor publice din administrația centrală, AICI

Chestionarul tehnic, AICI

Chestionar privind intenția instituției publice de a participa la procesul de selecție a instituțiilor publice centrale interesate să beneficieze de soluții tehnologice de automatizare/robotizare, AICI.