Semnătura electronică, Trusted list

Trusted List - PDF

Trusted List - XML

Conform HG nr. 89/2020 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii pentru Digitalizarea României art 5 lit f) pct 11, ADR  exercită atribuţiile de organism de supraveghere pentru prestatorii de servicii de încredere calificaţi stabiliţi pe teritoriul României, precum şi luarea măsurilor, după caz, în legătură cu prestatorii de servicii de încredere necalificaţi stabiliţi pe teritoriul României, în conformitate cu Regulamentul (UE) nr 910/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronică şi serviciile de încredere pentru tranzacţiile electronice pe piaţa internă și de abrogare a Directivei 1999/93/CE;

Statutul de prestator de servicii de încredere calificat se acordă de către Organismul de Supraveghere, conform Regulamentului (UE) nr. 910/2014 și a OMCSI nr. 449/2017. 

OMCSI nr. 449/2017

Regulamentul (UE) nr. 910/2014

Prin intrarea în vigoare a Regulamentului 910/2014, vă aducem la cunoștință că semnăturile și sigiliile electronice bazate pe certificate calificate emise de către prestatorii de servicii de încredere cu statut de calificat, înscrisi în Trusted List publicat la nivelul CE sunt valabile la nivelul tuturor statelor membre UE, deci și în România (art. 25, punctul 3 din Reg.UE 910/2014), indiferent de țara în care își are sediul prestatorul care a emis certificatul.

Lista completă a prestatorilor de servicii cu statut de calificat din statele membre UE, conform prevederilor Regulamentului (UE) 910/2014 se regăsește la adresa: https://eidas.ec.europa.eu/efda/tl-browser.

Pentru cunoașterea modalității de verificare a prestatorilor de servicii cu statut de calificat și a serviciilor furnizate de către aceștia accesați următorul ghid.

Măsuri tranzitorii: 

Certificatele emise în baza Legii 455/2001 până la data de 01.07.2017 sunt recunoscute la nivel european până la expirarea valabilității acestora conform art. 51, pct. 2 din Regulamentul UE 910/2014.

Furnizorii acreditați în baza Legii 455/2001, care au emis aceste certificate se regăsesc în Registru.  Registrul are rolul de a asigura, prin efectuarea înregistrărilor prevăzute de prezenta lege, stocarea datelor de identificare și a unor informații legate de activitatea furnizorilor de servicii de certificare, precum și informarea publicului cu privire la datele și informațiile stocate. Acesta conține toate informațiile și istoricul despre fiecare furnizor în parte, indiferent dacă acesta a solicitat sau nu reînnoirea acreditării ca furnizor de servicii de certificare pentru semnătură electronică.

 

Registrul furnizorilor acreditați în baza Legii 455/2001