Marți, 2 februarie 2021, a fost publicat în consultare publică proiectul de act normativ care vizează modificarea și completarea HG nr. 89/2020 privind organizarea și funcționarea Autorității pentru Digitalizarea României (ADR).
“Punerea în consultarea publică a acestui document este parte a procesului de consolidare a arhitecturii guvernamentale în sfera transformării digitale, un proces necesar la acest moment, pentru că ADR va avea foarte multe lucruri de făcut. Anul 2020 ne-a demonstrat importanța digitalizării pentru economie și societate. De asemenea, am putut vedea foarte clar că România are nevoie de mai multe soluții digitale pentru a adresa probleme sistemice. În plus, la nivel european sunt în acest moment în dezbatere trei reglementări care vor avea un impact direct asupra activității ADR. Pe scurt, documentul pus în consultare publică pe site-ul Autorității prevede că ADR va rămâne instituția-fanion a digitalizării, autoritate de stat cu atribuții ce vizează realizarea strategiilor şi politicilor publice în domeniul transformării digitale şi al societăţii informaţionale. Pentru a putea asigura trasabilitatea administrativă, ADR va coordona implementarea respectivelor strategii și programe publice”, a declarat Octavian Oprea, președintele interimar al ADR.
Documentul, care poate fi accesat la adresa https://www.adr.gov.ro/wp-content/uploads/2021/02/HG-modificare-si-completare-HG89-2020.zip, detaliază atribuțiile ADR în ceea ce privește stabilirea standardelor şi reglementărilor tehnice în domeniul guvernării electronice, societăţii informaţionale şi interoperabilităţii, care devin obligatorii la nivelul întregii administraţii publice prin ordinul preşedintelui instituției. De asemenea, Autoritatea va exercita controlul de autoritate de stat asupra respectării reglementărilor interne și internaționale în domeniile sale de competență.
“Având în vedere consultările de la nivelul administrației centrale privind actualizarea Planului Național de Redresare și Reziliență, este important de subliniat că ADR, prin Organismul Intermediar pentru Promovarea Societății Informaționale, va continua să gestioneze fondurile europene structurale şi de investiţii pentru digitalizare”, a conchis Octavian Oprea.
Conform anunțului postat pe site-ul ADR, la secțiunea Transparență Decizională, propunerile, sugestiile sau opiniile cu valoare de recomandare pot fi transmise până la data de 11.02.2021 la adresa cabinet@adr.gov.ro.