Ministerul Muncii a finalizat sistemul informatic integrat și platforma de interoperabilitate și interconectare a bazelor de date între minister și instituții centrale și locale

28/12/2023

Ministerul Muncii şi Solidarității Sociale (MMSS), Agenția Națională pentru Plăți şi Inspecție Socială (ANPIS) și Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) au finalizat implementarea proiectului “HUB de Servicii MMSS – SII MMSS”, cod SMIS 130963, cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională, prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020, care a avut ca scop implementarea unui sistem informatic integrat pentru gestionarea informațiilor privind evenimentele de viață specifice.

Dezvoltarea sistemului informatic integrat și a platformei de interoperabilitate și interconectare a datelor între minister și instituțiile din subordinea/sub autoritatea/în coordonarea sa, precum și cu alte instituții de la nivel central și local permite optimizarea fluxului de depunere a documentelor şi de soluţionare a solicitărilor venite din partea cetăţenilor și a mediului de afaceri.

Astfel, s-a creat posibilitatea depunerii on-line a cererilor de beneficii de asistență socială și servicii sociale, prin intermediul unui singur punct de contact cu cetățeanul – portalul MMSS, modulul e-Asistență Socială, dar și de consultare on-line a propriilor informații de către orice cetățean sau întreprindere.

Totodată, a fost creat un instrument informatic de verificări încrucișate, care să asigure mecanisme de prevenție, de semnalare automată a suspiciunii de fraudă și care să furnizeze date corecte puse la dispoziția celor care gestionează fondurile publice.

Prin implementarea sistemului informatic integrat, principalul rezultat al proiectului, se va asigura managementul optim al tuturor informațiilor din domeniile de activitate ale MMSS, corelate cu evenimentele de viață specifice. În acest fel, interacțiunea cetățeanului cu ministerul, dar și cu instituțiile din subordinea/sub autoritatea/în coordonarea MMSS, se va putea desfășura în mediul on-line printr-un singur punct de contact – portalul MMSS.

Beneficiile implementării proiectului se vor regăsi în calitatea serviciilor electronice oferite cetăţenilor, dar şi la nivel guvernamental, instituţional şi de colaborare între instituţiile publice de la nivel central și local, implicate în procesul de interacţiune cu cetățenii și cu mediul de afaceri.

Conferința de încheiere a proiectului, desfășurată în format mixt, cu participare fizică și online, a reunit peste 100 de specialiști, reprezentanți ai administrației publice centrale și locale din domeniul asistenței sociale.

Proiectul este cofinanțat de Uniunea Europeană, din Fondul European de Dezvoltare Regională, prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020. Valoarea totală eligibilă a proiectului este de 133.136.679,70 lei, din care 112.280.486,44 lei reprezintă valoarea cofinanțării UE.

Perioada de implementare a proiectului este 29.04.2021-28.12.2023. Persoana de contact: Lucica Munteanu – Manager de proiect, telefon 021 313 62 67, email: lucica.munteanu@mmuncii.gov.ro, www.mmuncii.ro