AUTORITATEA PENTRU DIGITALIZAREA ROMÂNIEI, publică anunțul privind organizarea concursului de recrutare pentru ocuparea a 4 (patru) funcţii publice de execuţie vacante în baza art. VII alin. (2) lit. a) din OUG nr. 115/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene și art. VII alin. (7)/XI din OUG 121/2023 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum şi pentru modificarea art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 191/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ.
Data publicării anunţului: 30.09.2024
Data de sustinere a probei scrise: 31.10.2024, ora 11:00
Data și ora probei de interviu: se va afișa odată cu afișarea rezultatelor probei scrise
Locaţia de desfăşurare a concursului: Autoritatea pentru Digitalizarea României, Bd. Libertății nr. 14, sector 5, București
Perioada de depunere a dosarelor: 30.09.2024 – 21.10.2024 inclusiv, în intervalul orar L – J: 08.30. – 17.00, V: 08.30 – 14.30
Perioada de verificare a eligibilității candidaților: în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor.
Perioada de depunere a contestațiilor: în termen de o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului pentru fiecare probă a concursului.
Perioada de soluționare contestații: în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.
Posturile scoase la concurs:
- Consilier clasa I, grad profesional principal – Compartimentul pentru relația cu operatorii de securitate cibernetică – Direcția monitorizare și raportare PNRR – Direcția generală Organismul Intermediar pentru Promovarea Societății Informaționale – normă întreagă de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână; – TIP 1
- Consilier clasa I, grad profesional superior, Compartimentul pentru relația cu operatorii de securitate cibernetică – Direcția monitorizare și raportare PNRR – Direcția generală Organismul Intermediar pentru Promovarea Societății Informaționale – normă întreagă de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână; – TIP 1
- Consilier clasa I, grad profesional principal – Compartimentul pentru relația cu operatorii de securitate cibernetică – Direcția monitorizare și raportare PNRR – Direcția generală Organismul Intermediar pentru Promovarea Societății Informaționale – normă întreagă de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână; – TIP 2
- Consilier clasa I, grad profesional superior, Compartimentul pentru relația cu operatorii de securitate cibernetică – Direcția monitorizare și raportare PNRR – Direcția generală Organismul Intermediar pentru Promovarea Societății Informaționale – normă întreagă de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână. – TIP 2
Condiții pentru ocuparea posturilor:
- Pentru postul de consilier clasa I, grad profesional principal, Compartimentul pentru relația cu operatorii de securitate cibernetică – Direcția monitorizare și raportare PNRR – Direcția generală Organismul Intermediar pentru Promovarea Societății Informaționale – normă întreagă de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână; – TIP 1
- Studii de specialitate: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă – Domeniu de studiu: Ştiinţe inginereşti (Domeniul fundamental), Matematică şi ştiinţe ale naturii (Domeniul fundamental), Informatică (Ramura de știință), Ştiinţe sociale (Domeniul fundamental), Cibernetică, statistică şi informatică economică (Domeniul de licență)
- Vechime minimă în specialitatea studiilor: 5 ani
- Durată timp de muncă: 8h/zi – 40h/saptamâna
Bibliografie și tematică:
1. Constituția României, republicată – cu tematica Constituția României, republicată;
2. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare – cu tematica Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor dediscriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare – cu tematica Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
4. Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare – cu tematica Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;
5. Legea nr. 179/2022 privind datele deschise și reutilizarea informațiilor din sectorul public – cu tematica Legea nr. 179/2022 privind datele deschise și reutilizarea informațiilor din sectorul public – document integral;
6. REGULAMENTUL (UE) 2022/868 al Parlamentului European și al Consiliului din 30 mai 2022 privind guvernanța datelor la nivel european și de modificare a Regulamentului (UE) 2018/1724 (Regulamentul privind guvernanța datelor) – cu tematica REGULAMENTUL (UE) 2022/868 al Parlamentului European și al Consiliului din 30 mai 2022 privind guvernanța datelor la nivel european și de modificare a Regulamentului (UE) 2018/1724 (Regulamentul privind guvernanța datelor )- document integral;
7. REGULAMENT nr. 679 din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor) – cu tematica REGULAMENT nr. 679 din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor) – document integral;
8. SQL https://www.w3schools.com/sql/default.asp – cu tematica SQL https://www.w3schools. com/ sql/default.asp – integral;
9. SQL https://www.cs.ubbcluj.ro/~dianat/BD_postuniv/curs/Curs2.pdf – cu tematica SQL https: //www.cs.ubbcluj.ro/~dianat/BD_postuniv/curs/Curs2.pdf – integral;
10. Big Data https://www.researchgate.net/publication/334208796_ Solutii_de_ prelucrare_ specifice_Big_Data – cu tematica Big Data https://www.researchgate.net/ publication/ 334208796_Solutii_de_prelucrare_specifice_Big_Data – integral;
11. Machine learning http://www.bel.utcluj.ro/dce/didactic/sisd/SISD_curs_6.pdf – cu tematica Machine learning http://www.bel.utcluj.ro/dce/didactic/sisd/SISD_curs_6.pdf -integral;
12. Statistică și Probabilități – https://www.utgjiu.ro/math/cbarbacioru/book/ tpsm2010 _ro.html – cu tematica Statistică și Probabilități https://www.utgjiu.ro/ math/ cbarbacioru/ book/tpsm2010_ro.html – integral
Atribuţii stabilite în fişa postului, precum şi alte date necesare desfăşurării concursului:
1. Asigură respectarea cerințelor procedurale tehnice în vederea punerii la dispoziție a datelor generate sau colectate de organismele din sectorul public;
2. Acordă suport și asistență tehnică în legătură cu modul optim de structurare și de stocare a datelor pentru a face respectivele date ușor accesibile;
3. Furnizează asistență tehnică pentru pseudonimizare și asigurarea prelucrării datelor într-un mod care protejează efectiv caracterul privat, confidențialitatea, integritatea și accesibilitatea informațiilor conținute în datele a căror reutilizare este autorizată;
4. Asigură expertiză în domeniul tehnicilor de anonimizare, generalizare, eliminare și randomizare a datelor cu caracter personal;
5. Asigură expertiză în domeniul metodelor de protecție a confidențialității de ultimă generație, precum și de ștergere a informațiilor comerciale confidențiale, inclusiv a secretelor comerciale sau a conținutului protejat de drepturi de proprietate intelectuală;
6. Acordă sprijin organismelor din sectorul public în ce privește crearea de mecanisme tehnice care permit transmiterea de cereri de acordare a consimțământului sau a permisiunii din partea reutilizatorilor;
7. Gestionează implementarea proiectelor pentru Centrul Naţional de Coordonare – NCC România;
8. Colaborează cu celelalte structuri funcționale ale Autorității în vederea realizării obiectivelor propuse şi pentru îndeplinirea atribuţiilor specifice;
9. Îndeplineşte la solicitarea conducerii Autorității alte atribuţii şi soluţionează alte lucrări care se încadrează în specificul serviciului şi în limita de competenţă.
- Pentru postul de consilier clasa I, grad profesional superior, Compartimentul pentru relația cu operatorii de securitate cibernetică – Direcția monitorizare și raportare PNRR – Direcția generală Organismul Intermediar pentru Promovarea Societății Informaționale – normă întreagă de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână; – TIP 1
– Studii de specialitate: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă Domeniu de studiu: Ştiinţe inginereşti (Domeniul fundamental), Ştiinţe sociale (Domeniul fundamental), Cibernetică, statistică şi informatică economică (Domeniul de licență), Matematică şi ştiinţe ale naturii (Domeniul fundamental), Informatică (Ramura de știință).
– Vechime minimă în specialitatea studiilor: 7 ani
– Durată timp de muncă: 8h/zi – 40h/saptamână
Bibliografie și tematică:
1. Constituția României, republicată – cu tematica Constituția României, republicată;
2. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare – cu tematica Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare – cu tematica Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
4. Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare – cu tematica Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;
5. Legea nr. 179/2022 privind datele deschise și reutilizarea informațiilor din sectorul public – cu tematica Legea nr. 179/2022 privind datele deschise și reutilizarea informațiilor din sectorul public – Document integral;
6. REGULAMENTUL (UE) 2022/868 al Parlamentului European și al Consiliului din 30 mai 2022 privind guvernanța datelor la nivel european și de modificare a Regulamentului (UE) 2018/1724 (Regulamentul privind guvernanța datelor) – cu tematica REGULAMENTUL (UE) 2022/868 al Parlamentului European și al Consiliului din 30 mai 2022 privind guvernanța datelor la nivel european și de modificare a Regulamentului (UE) 2018/1724 (Regulamentul privind guvernanța datelor) – Document integral;
7. REGULAMENT nr. 679 din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor) – cu tematica REGULAMENT nr. 679 din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor) – Document integral;
8. SQL https://www.w3schools.com/sql/default.asp – cu tematica SQL https://www.w3schools. com/sql/default.asp integral;
9. SQL: https://www.cs.ubbcluj.ro/~dianat/BD_postuniv/curs/Curs2.pdf – cu tematica SQL https://www.cs.ubbcluj.ro/~dianat/BD_postuniv/curs/Curs2.pdf integral;
10. Big Data https://www.researchgate.net/publication/334208796 _Solutii_de_prelucrare_ specifice_Big_Data – cu tematica Big Datahttps:// www.researchgate.net/publication/ 334208796_Solutii_de_prelucrare_specifice_ Big_ Data integral;
11. Machine learning http://www.bel.utcluj.ro/dce/didactic/sisd/SISD_curs_6.pdf – cu tematica Machine learning http://www.bel.utcluj.ro/dce/didactic/sisd/SISD_curs_6.pdf integral;
12. Statistică și Probabilități – https://www.utgjiu.ro/math/cbarbacioru/book/ tpsm2010_ro.html – cu tematica Statistică și Probabilități – https://www.utgjiu.ro/math/ cbarbacioru/book/tpsm2010_ro.html – integral.
Atribuţii stabilite în fişa postului, precum şi alte date necesare desfăşurării concursului:
1. Furnizează asistență tehnică în vederea reutilizării datelor;
2. Acordă suport și asistență tehnică în legătură cu modul optim de structurare și de stocare a datelor pentru a face respectivele date ușor accesibile;
3. Furnizează asistență tehnică pentru pseudonimizare și asigurarea prelucrării datelor într-un mod care protejează efectiv caracterul privat, confidențialitatea, integritatea și accesibilitatea informațiilor conținute în datele a căror reutilizare este autorizată;
4. Asigură expertiză în domeniul tehnicilor de anonimizare, generalizare, eliminare și randomizare a datelor cu caracter personal;
5. Asigură expertiză în domeniul metodelor de protecție a confidențialității de ultimă generație, precum și de ștergere a informațiilor comerciale confidențiale, inclusiv a secretelor comerciale sau a conținutului protejat de drepturi de proprietate intelectuală;
6. Acordă sprijin organismelor din sectorul public în ce privește crearea de mecanisme tehnice care permit transmiterea de cereri de acordare a consimțământului sau a permisiunii din partea reutilizatorilor;
7. Gestionează implementarea proiectelor pentru Centrul Naţional de Coordonare – NCC România;
8. Colaborează cu celelalte structuri funcționale ale Autorității în vederea realizării obiectivelor propuse şi pentru îndeplinirea atribuţiilor specifice;
9. Îndeplineşte la solicitarea conducerii Autorității alte atribuţii şi soluţionează alte lucrări care se încadrează în specificul serviciului şi în limita de competenţă.
- Pentru postul de consilier clasa I, grad profesional principal, Compartimentul pentru relația cu operatorii de securitate cibernetică – Direcția monitorizare și raportare PNRR – Direcția generală Organismul Intermediar pentru Promovarea Societății Informaționale – normă întreagă de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână; – TIP 2
Studii de specialitate: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă – Domeniu de studiu: Ştiinţe sociale (Domeniul fundamental), Ştiinţe juridice (Ramura de știință)
- Vechime minimă în specialitatea studiilor: 5 ani
- Durată timp de muncă: 8h/zi – 40h/saptamâna
Bibliografie și tematică:
1. Constituția României, republicată – cu tematica Constituția României, republicată;
2. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare – cu tematica Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare – cu tematica Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
4. Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare – cu tematica Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;
5. Legea nr. 179/2022 privind datele deschise și reutilizarea informațiilor din sectorul public – cu tematica Legea nr. 179/2022 privind datele deschise și reutilizarea informațiilor din sectorul public – Document integral;
6. REGULAMENTUL (UE) 2022/868 al Parlamentului European și al Consiliului din 30 mai 2022 privind guvernanța datelor la nivel european și de modificare a Regulamentului (UE) 2018/1724 (Regulamentul privind guvernanța datelor) – cu tematica REGULAMENTUL (UE) 2022/868 al Parlamentului European și al Consiliului din 30 mai 2022 privind guvernanța datelor la nivel european și de modificare a Regulamentului (UE) 2018/1724 (Regulamentul privind guvernanța datelor) – Document integral;
7. REGULAMENT nr. 679 din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor) – cu tematica REGULAMENT nr. 679 din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor) – Document integral;
8. Directiva 2004/48/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 29 aprilie 2004 privind respectarea drepturilor de proprietate intelectuală – cu tematica Directiva 2004/48/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 29 aprilie 2004 privind respectarea drepturilor de proprietate intelectuală – Document integral;
9. Directiva (UE) 2016/943 a Parlamentului European și a Consiliului din 8 iunie 2016 privind protecția know-how-ului și a informațiilor de afaceri nedivulgate (secrete comerciale) împotriva dobândirii, utilizării și divulgării ilegale – cu tematica Directiva (UE) 2016/943 a Parlamentului European și a Consiliului din 8 iunie 2016 privind protecția know-how-ului și a informațiilor de afaceri nedivulgate (secrete comerciale) împotriva dobândirii, utilizării și divulgării ilegale – Document integral;
10. Directiva (UE) 2017/1132 a Parlamentului European și a Consiliului din 14 iunie 2017 privind anumite aspecte ale dreptului societăților comerciale – cu tematica Directiva (UE) 2017/1132 a Parlamentului European și a Consiliului din 14 iunie 2017 privind anumite aspecte ale dreptului societăților comerciale – Document integral;
11. Directiva (UE) 2019/790 a Parlamentului European și a Consiliului din 17 aprilie 2019 privind dreptul de autor și drepturile conexe pe piața unică digitală și de modificare a Directivelor 96/9/CE și 2001/29/CE – cu tematica Directiva (UE) 2019/790 a Parlamentului European și a Consiliului din 17 aprilie 2019 privind dreptul de autor și drepturile conexe pe piața unică digitală și de modificare a Directivelor 96/9/CE și 2001/29/CE – Document integral.
Atribuţii stabilite în fişa postului, precum şi alte date necesare desfăşurării concursului:
1. Asigură respectarea cerințelor procedurale juridice în vederea punerii la dispoziție a datelor generate sau colectate de organismele din sectorul public;
2. Furnizează asistență juridică pentru condițiile de reutilizare a datelor protejate care se aplică organismelor din sectorul public care vor avea competența de a acorda sau de a refuza accesul în vederea reutilizării;
3. Oferă sprijin în vederea asigurării protecției drepturilor și a intereselor terților, inclusiv asigurării de garanții eficace de protecție a datelor cu caracter personal în materie de reutilizare a datelor protejate, în conformitate cu Regulamentul (UE) 868/2022, Regulamentul GDPR, Directiva (UE) 2019/1024, Directiva (UE) 2016/943, legislația națională și europeană în materie de drepturi de propietate intelectuală, secrete comerciale, knowhow protejat și orice alte informații a căror divulgare nejustificată ar avea un impact asupra poziției pe piață sau asupra sănătății financiare a une întreprinderi;
4. Asigură expertiză juridică în domeniul confidențialității datelor, a informațiilor comerciale confidențiale, inclusiv a secretelor comerciale sau a conținutului protejat de drepturi de proprietate intelectuală;
5. Acordă sprijin organismelor din sectorul public în ce privește transmiterea de cereri de acordare a consimțământului sau a permisiunii din partea reutilizatorilor;
6. Gestionează implementarea proiectelor pentru Centrul Naţional de Coordonare – NCC România;
7. Colaborează cu celelalte structuri funcționale ale Autorității în vederea realizării obiectivelor propuse şi pentru îndeplinirea atribuţiilor specifice;
8. Îndeplineşte la solicitarea conducerii Autorității alte atribuţii şi soluţionează alte lucrări care se încadrează în specificul serviciului şi în limita de competenţă.
- Pentru postul de consilier clasa I, grad profesional superior, Compartimentul pentru relația cu operatorii de securitate cibernetică – Direcția monitorizare și raportare PNRR – Direcția generală Organismul Intermediar pentru Promovarea Societății Informaționale – normă întreagă de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână; – TIP 2
– Studii de specialitate: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă – Domeniu de studiu: Ştiinţe sociale (Domeniul fundamental), Ştiinţe juridice (Ramura de știință).
– Vechime minimă în specialitatea studiilor: 7 ani
– Durată timp de muncă: 8h/zi – 40h/saptamâna
Bibliografie și tematică:
1. Constituția României, republicată – cu tematica Constituția României, republicată;
2. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare – cu tematica Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare – cu tematica Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
4. Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare – cu tematica Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;
5. Legea nr. 179/2022 privind datele deschise și reutilizarea informațiilor din sectorul public – cu tematica Legea nr. 179/2022 privind datele deschise și reutilizarea informațiilor din sectorul public – Document integral;
6. REGULAMENTUL (UE) 2022/868 al Parlamentului European și al Consiliului din 30 mai 2022 privind guvernanța datelor la nivel european și de modificare a Regulamentului (UE) 2018/1724 (Regulamentul privind guvernanța datelor) – cu tematica REGULAMENTUL (UE) 2022/868 al Parlamentului European și al Consiliului din 30 mai 2022 privind guvernanța datelor la nivel european și de modificare a Regulamentului (UE) 2018/1724 (Regulamentul privind guvernanța datelor) – Document integral;
7. REGULAMENT nr. 679 din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor) – cu tematica REGULAMENT nr. 679 din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor) – Document integral;
8. Directiva 2004/48/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 29 aprilie 2004 privind respectarea drepturilor de proprietate intelectuală – cu tematica Directiva 2004/48/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 29 aprilie 2004 privind respectarea drepturilor de proprietate intelectuală – Document integral;
9. Directiva (UE) 2016/943 a Parlamentului European și a Consiliului din 8 iunie 2016 privind protecția know-how-ului și a informațiilor de afaceri nedivulgate (secrete comerciale) împotriva dobândirii, utilizării și divulgării ilegale – cu tematica Directiva (UE) 2016/943 a Parlamentului European și a Consiliului din 8 iunie 2016 privind protecția know-how-ului și a informațiilor de afaceri nedivulgate (secrete comerciale) împotriva dobândirii, utilizării și divulgării ilegale – Document integral;
10. Directiva (UE) 2017/1132 a Parlamentului European și a Consiliului din 14 iunie 2017 privind anumite aspecte ale dreptului societăților comerciale – cu tematica Directiva (UE) 2017/1132 a Parlamentului European și a Consiliului din 14 iunie 2017 privind anumite aspecte ale dreptului societăților comerciale – Document integral;
11. Directiva (UE) 2019/790 a Parlamentului European și a Consiliului din 17 aprilie 2019 privind dreptul de autor și drepturile conexe pe piața unică digitală și de modificare a Directivelor 96/9/CE și 2001/29/CE – cu tematica Directiva (UE) 2019/790 a Parlamentului European și a Consiliului din 17 aprilie 2019 privind dreptul de autor și drepturile conexe pe piața unică digitală și de modificare a Directivelor 96/9/CE și 2001/29/CE – Document integral.
Atribuţii stabilite în fişa postului, precum şi alte date necesare desfăşurării concursului:
1. Furnizează asistență juridică în vederea reutilizării datelor;
2. Furnizează asistență juridică pentru condițiile de reutilizare a datelor protejate care se aplică organismelor din sectorul public care vor avea competența de a acorda sau de a refuza accesul în vederea reutilizării.
3. Oferă sprijin în vederea asigurării protecției drepturilor și a intereselor terților, inclusiv asigurării de garanții eficace de protecție a datelor cu caracter personal în materie de reutilizare a datelor protejate, în conformitate cu Regulamentul (UE) 868/2022, Regulamentul GDPR, Directiva (UE) 2019/1024, Directiva (UE) 2016/943, legislația națională și europeană în materie de drepturi de propietate intelectuală, secrete comerciale, knowhow protejat și orice alte informații a căror divulgare nejustificată ar avea un impact asupra poziției pe piață sau asupra sănătății financiare a une întreprinderi;
4. Asigură expertiză juridică în domeniul confidențialității datelor, a informațiilor comerciale confidențiale, inclusiv a secretelor comerciale sau a conținutului protejat de drepturi de proprietate intelectuală;
5. Acordă sprijin organismelor din sectorul public în ce privește transmiterea de cereri de acordare a consimțământului sau a permisiunii din partea reutilizatorilor;
6. Gestionează implementarea proiectelor pentru Centrul Naţional de Coordonare – NCC România;
7. Colaborează cu celelalte structuri funcționale ale Autorității în vederea realizării obiectivelor propuse şi pentru îndeplinirea atribuţiilor specifice;
8. Îndeplineşte la solicitarea conducerii Autorității alte atribuţii şi soluţionează alte lucrări care se încadrează în specificul serviciului şi în limita de competenţă.
Condiții de ocupare a unei funcții publice potrivit art. 465 din Codul administrativ:
Poate ocupa o funcţie publică persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:
a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
d) are capacitate deplină de exerciţiu;
e) este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;
f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice –(conform anuntului de concurs);
g) dovedeşte prin certificat sau, după caz, prin alt tip de document absolvirea unei perfecţionări sau specializări stabilite expres de lege pentru ocuparea unor funcţii publice;
h) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
i) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
j) nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
k) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
l) i s-a aplicat una dintre modalităţile de ocupare a funcţiilor publice prevăzute la art. 466 alin. (2).
Conţinutul dosarului de concurs și modalitatea de înscriere la concurs:
Dosarul de concurs conţine, în mod obligatoriu:
a) formularul de înscriere prevăzut la anexa nr. 1 a prezentului anunţ;
b) copia cărţii de identitate;
c) copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;
d) copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deţinut, potrivit prevederilor din prezentul cod, după caz;
e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea unor competenţe specifice, după caz;
f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecţie de către medicul de familie al candidatului, şi a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
g) cazierul judiciar;
h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
i) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.
Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilităţii şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfăşurării etapei de selecţie, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică. În situaţia în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.
Adeverinţele care au un alt format decât cel prevăzut la anexa nr. 2 trebuie să cuprindă elemente similare acestuia din care să rezulte cel puţin următoarele informaţii: funcţia/funcţiile ocupată/ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfăşurării activităţii, vechimea în muncă acumulată, precum şi vechimea în specialitatea studiilor
Modalitatea de înscriere la concurs:
Dosarul de concurs se poate depune personal de către candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail resurse.umane@adr.gov.ro. Dosarelor de concurs transmise de candidaţi la adresa de e-mail indicată în anunţul de concurs după terminarea programului de lucru al autorităţii sau instituţiei publice, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen.
Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligaţia candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfăşurării probei interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică în cazul promovării concursului.
Relaţii suplimentare se pot obţine de la doamna Carmen – Monica BRATU, consilier superior – Serviciul management resurse umane din Bd. Libertății nr. 14, sector 5, București, telefon: 0374.541.187 și e-mail resurse.umane@adr.gov.ro.