Search
Close this search box.

Anunțul privind organizarea Concursului de recrutare pentru ocuparea unei funcții publice de execuție la Biroul comunicare_19.06.2024 – ora 11, proba scrisă.

AUTORITATEA PENTRU DIGITALIZAREA ROMÂNIEI, publică anunțul privind organizarea concursului de recrutare pentru ocuparea unei funcţii publice de execuţie vacante în baza      art. VII alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 115/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene și art. VII alin. (7)/XI/XII din Ordonanța de urgență nr. 121/2023 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum şi pentru modificarea art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 191/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ

Data publicării anunţului: 17.05.2024

Data de sustinere a probei scrise: 19.06.2024, ora 11:00

Data și ora probei de interviu: se va afișa odată cu afișarea rezultatelor probei scrise

Locaţia de desfăşurare a concursului: Autoritatea pentru Digitalizarea României, Bd. Libertății nr. 14, sector 5, București

Perioada de depunere a dosarelor: 17.05.2024 – 05.06.2024 inclusiv, în intervalul orar L – J: 08.30. – 17.00, V: 08.30 – 14.30

Perioada de verificare a eligibilității candidaților: în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor.

Perioada de depunere a contestațiilor: în termen de o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului pentru fiecare probă a concursului.

Perioada de soluționare contestații: în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.

Posturi scoase la concurs:

  • consilier, clasa I, grad profesional superior la Biroul comunicare publică – Compartimentul protocol, relația cu presa și cereri formulate în baza Legii nr. 544/2001 de la reprezentanții mass-media

Condiţii generale de ocupare a unei funcții publice:

Candidații trebuie să îndeplinească condițiile prevăzute la art. 465 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, respectiv:

a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;

b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;

c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;

d) are capacitate deplină de exerciţiu;

e) este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;

f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;

g) dovedeşte prin certificat sau, după caz, prin alt tip de document absolvirea unei perfecţionări sau specializări stabilite expres de lege pentru ocuparea unor funcţii publice;

g^1) are cunoştinţe teoretice în domeniul tehnologiei informaţiei, nivel utilizator începător; (nu se aplică funcţiilor publice vacante şi temporar vacante care se ocupă prin concurs organizat în condiţiile prevăzute la art. VII şi art. XV din OUG nr. 121/2023)

g^2) îndeplineşte condiţia de ocupare a postului referitoare la obţinerea unui aviz sau a unei autorizaţii, în condiţiile legii, în situaţia în care pentru funcţia publică respectivă este prevăzută ca obligatorie această condiţie de ocupare a postului, justificată de îndeplinirea unor atribuţii care necesită un astfel de aviz sau autorizaţie;

h) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;

i) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;

j) nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;

k) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.

Condiții specifice pentru ocuparea postului

Studii de specialitate: Studii universitare de licență, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă;

Vechime minimă în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice: minim 7 ani;

Bibliografie și tematică:

  1. Constituția României, republicată

Cu tematica document integral;

2. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;Cu tematica document integral;

3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu tematica Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

Cu tematica document integral;

4. Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare,

Cu tematica Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;

5. Hotărârea Guvernului nr. 89/2020 privind organizarea și funcționarea Autorității pentru       Digitalizarea României, cu modificările și completările ulterioare

Cu tematica document integral;

6. Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informații de interes public, cu modificările și completările ulterioare

Cu tematica document integral;

7. Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată, cu modificările și completările ulterioare

Cu tematica document integral;

8. Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările și completările ulterioare

Cu tematica document integral;

9. Ordonanța Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor cu modificările și completările ulterioare

Cu tematica document integral;

10. George David, Ion Chiciudean, Managementul comunicării de criză – Editura Comunicare.ro, 2011

Cu tematica CAPITOLUL 9 – Comunicarea cu mass-media pe timpul crizei, CAPITOLUL 10 – Noile tehnologii de comunicare și managementul crizelor

Atribuţii stabilite în fişa postului:

  1. Coordonează activitățile de promovare a imaginii ADR, asigurând reputația instituțională prin coerența elementelor vizuale și a celor de brand ale ADR, OIPSI și ale platformelor administrate de ADR, utilizate în toate tipurile de conținut;
  2. Elaborează, actualizează și implementează strategia de comunicare a ADR;
  3. Întreprinde demersuri în vederea promovării imaginii publice a ADR;
  4. Asigură organizarea de evenimente în domeniul de activitate al Autorității, în colaborare cu celelalte structuri ale ADR;
  5. Se asigură de buna desfășurare a participării conducerii ADR la evenimente publice, colaborând cu structurile de specialitate în vederea organizării evenimentelor în care autoritatea este implicată;
  6. Realizează activități de protocol instituțional, în conformitate cu normele legale în vigoare;
  7. Actualizează conținutul informațiilor accesibile pe pagina de internet a ADR;
  8. Produce și actualizează imaginile, videoclipurile și textele de pe conturile din rețelele sociale ale ADR și ale platformelor gestionate de ADR – LinkedIn, Facebook, Instagram, Youtube;
  9. Elaborează raportări și diferite informații referitoare la activitatea ADR, solicitate de alte instituții și organizații, în colaborare cu alte structuri ADR;
  10. Redactează declarațiile, punctele de vedere, drepturile la replică, informările de presă, comunicatele ADR, precum și interviurile președintelui ADR, pe care le supune spre aprobare președintelui ADR;
  11. Redactează discursurile și luările de cuvânt/de poziție susținute de conducerea ADR în cadrul manifestărilor publice;
  12. Propune tematici și inițiază conferințe sau briefinguri de presă ale ADR, stabilind, cu aprobarea conducerii ADR, sumarul mapei și punctajul;
  13. Colaborează cu purtătorii de cuvânt și structurile funcționale de comunicare din autoritățile și instituțiile publice în vederea gestionării acțiunilor de imagine;
  14. Conlucrează cu organisme din structura guvernamentală și alte instituții cu atribuții în domeniul comunicării și al relațiilor publice, în scopul obținerii și elaborării de informații utile pentru promovarea imaginii ADR, pentru consolidarea brandului și a reputației instituționale;
  15. Se asigură de respectarea prevederilor legale în procedura de acreditare a jurnaliștilor;
  16. Colaborează cu organizații din mediul privat și din sfera societății civile pentru realizarea obiectivelor de comunicare și relații publice;
  17. Publică materiale, comunicate, anunțuri și proiecte aflate în dezbatere publică pe site-ul instituției, precum și pe site-ul OIPSI, conform solicitărilor primite de la departamentele ADR;
  18. Contribuie la analiza internă periodică, calitativă și cantitativă, a activității online a instituției, așa încât să se poată optimiza mesajele și strategia instituțională de comunicare;
  19. Monitorizează gradul de interacțiune al comunității, interactivitatea site-ului, grafica materialelor de promovare și resursele de imagine și video, așa încât brandul ADR să fie autentic și credibil;
  20. Oferă asistență departamentelor instituției în atingerea obiectivelor de promovare cu ajutorul platformelor web și social media gestionate de ADR;
  21. Elaborează materiale de suport și ajutor pentru utilizarea platformelor gestionate de ADR și pentru site-urile ADR și OIPSI;
  22. Asigură suport de specialitate departamentelor ADR pe durata promovării online a unui nou serviciu digital;
  23. Oferă consultanță online pentru cetățenii care interacționează cu instituția prin intermediul platformelor online și social media;
  24. Elaborează rapoarte interne cu privire la mesajele primite, răspunsurile furnizate și statusul solicitărilor cetățenilor;
  25. Colaborează cu departamentele interne pentru furnizarea de informații corecte, actualizate și complete în interacțiunile cu cetățenii;
  26. Analizează nevoile de servicii noi, online, specifice domeniului de activitate și misiunii ADR;
  27. Elaborează și publică trimestrial, pe site-ul ADR, Raportul Digitalizării, potrivit HG nr. 89/2020;
  28. Desfășoară activități de informare publică cu privire la acțiunile și activitățile instituționale ce vizează cloud-ul privat guvernamental;
  29. Elaborează, până la finalul primului trimestru al anului în curs, un raport cu privire la activitatea de realizare și administrare a cloudului pentru anul precedent;
  30. Colaborează cu celelalte structuri ale ADR în vederea realizării obiectivelor propuse  și pentru îndeplinirea atribuțiilor specifice;
  31. Asigură fluxul de comunicare internă letric și digital pentru documentele instituționale;
  32. Asigură suportul de tip Help Desk pentru solicitările primite prin emailul oficial al ADR, respectiv prin telefonul instituției și prin intermediul rețelelor sociale;
  33. Se asigură de cooperarea cu autoritatea de supraveghere în domeniul protecției datelor cu caracter personal;
  34. Se asigură că datele sunt prelucrate în mod egal, echitabil și transparent față de persoanele care intră în contact cu instituția și cu platformele aflate în coordonarea ADR;
  35. Respectă cerințele legale și reglementările în vigoare aplicabile în domeniul securității și sănătății în muncă, prevenirii și stingerii incendiilor și protecției mediului;
  36. Îndeplineşte orice alte sarcini dispuse de conducerea serviciului, în conformitate cu legislaţia în vigoare.

Conţinutul dosarului de concurs și modalitatea de înscriere la concurs

Dosarul de concurs conţine, în mod obligatoriu:

a) formularul de înscriere prevăzut la anexa nr. 1 a prezentului anunţ;

b) copia cărţii de identitate;

c) copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;

d) copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deţinut, potrivit prevederilor din prezentul cod, după caz;

e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea unor competenţe specifice, după caz;

f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecţie de către medicul de familie al candidatului, şi a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;

g) cazierul judiciar;

h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;

i) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.

Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilităţii şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfăşurării etapei de selecţie, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică. În situaţia în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.

Modelul orientativ al adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată care atestă vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor este prevăzut la anexa nr. 2 a prezentului anunţ.

Adeverinţele care au un alt format decât cel prevăzut la anexa nr. 2 trebuie să cuprindă elemente similare acestuia din care să rezulte cel puţin următoarele informaţii: funcţia/funcţiile ocupată/ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfăşurării activităţii, vechimea în muncă acumulată, precum şi vechimea în specialitatea studiilor

Modalitatea de înscriere la concurs

Dosarul de concurs se poate depune personal de către candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail resurse.umane@adr.gov.ro. Dosarelor de concurs transmise de candidaţi la adresa de e-mail indicată în anunţul de concurs după terminarea programului de lucru al autorităţii sau instituţiei publice, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen.

Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligaţia candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfăşurării probei interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică în cazul promovării concursului.

Relaţii suplimentare se pot obţine de la doamna Alina ARITON BIRO, consilier superior – Serviciul management resurse umane din Bd. Libertății nr. 14, sector 5, București, telefon: 0374.541.187 și e-mail alina.ariton@adr.gov.ro.