Anunț privind organizarea concursului de recrutare și selecție în vederea ocupării a 8 posturi de natură contractuală, pe durată determinată, în afara organigramei Autorității pentru Digitalizarea României, în cadrul proiectelor “Consolidarea rezilienței cibernetice a IMM-urilor din UE – SECURE ” și „Compliance CRA (made easy) – CRACY”, în data de 10.03.2025 (interviul)

26/02/2025

Autoritatea pentru Digitalizarea României organizează concurs de recrutare pentru ocuparea a 8 posturi de natură contractuală, în afara organigramei Autorității pentru Digitalizarea României, cu normă de maxim 4 ore/zi și maxim 20  ore/săptămână în cadrul proiectelor “Consolidarea rezilienței cibernetice a IMM-urilor din UE – SECURE ” și „Compliance CRA (made easy) – CRACY”, pe durată determinată pentru o perioadă de maxim 12 luni de la data angajării expertului, dar nu mai târziu de finalizarea implementării proiectelor, în baza prevederilor art. VII alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 156/2024 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice  pentru fundamentarea bugetului general consolidat pe anul 2025,  pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene, astfel:

în cadrul proiectului “Consolidarea rezilienței cibernetice a IMM-urilor din UE – SECURE”

  • 2 posturi de Expert IT (Specialist SIG/IT);
  • 2 posturi de Expert implementare (Consultant în administrația publică)

în cadrul proiectului ” Compliance CRA (made easy) – CRACY”

  • 2 posturi de Expert IT (Specialist SIG/IT)
  • 2 posturi de Expert implementare (Consultant în administrația publică)

Condiții generale:

Pot participa la concursul/examenul organizat în vederea ocupării posturilor mai sus menționate numai persoanele care  îndeplinesc condițiile prevăzute de condițiile generale din Hotărârea nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice și din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare:

  1. să aibă cetățenia română, cetățenia altor state membre ale Uniunii Europene, a statelor aparținând Spațiului Economic European sau cetățenia Confederației Elvețiene;
  2. să cunoască limba română, scris și vorbit;
  3. să aibă capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  4. să aibă vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
  5. să aibă capacitate deplină de exercițiu;
  6. să aibă o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
  7. să îndeplinească condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului pentru care se organizează concurs;
  8. să nu fi fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra securității statului, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea;
  9. nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii.

Condiții specifice pentru ocuparea postului:

și

  • Pentru cele 2 posturi contractuale de Expert IT (Specialist SIG/IT) din cadrul proiectului “Compliance CRA (made easy) – CRACY”, cu normă de maxim 4 ore/zi și maxim 20  ore/săptămână

Cerințe specifice:

  • Cunoașterea procesului de utilizare a fondurilor europene;
  • Cunoașterea cadrului legal și instituțional național și al Uniunii Europene (a regulamentelor și directivelor UE în domeniul de activitate);
  • Asigurarea unei stricte confidențialități asupra activității depuse și documentelor pe care le gestionează;
  • Asigurarea unei stricte confidențialități în relațiile cu fiecare solicitant/beneficiar de proiecte;
  • Evitarea oricărui posibil conflict de interese în relațiile cu solicitanții/beneficiarii de proiecte decurgând din responsabilitățile fișei postului;
  • Disponibilitatea pentru lucru în program prelungit, conform dispozițiilor legale în vigoare;
  • Capacitatea de a comunica eficient cu personalul din cadrul ADR și cu cel din alte instituții ale administrației centrale și locale;
  • Disponibilitatea pentru deplasări în interesul serviciului;
  • Rezistență la stres;
  • Deţinerea la domiciliu a tuturor mijloacelor necesare îndeplinirii atribuțiilor care revin potrivit fișei postului (echipamente IT, conexiune internet);
  • Deţinerea unui certificat digital valabil la data angajării şi asigurarea valabilității acestuia pe întreaga perioadă a contractului individual de muncă.

Condiții specifice pentru ocuparea postului:

  • Pentru cele 2 posturi contractuale de Expert implementare (Consultant în administrația publică)din cadrul proiectului “Consolidarea rezilienței cibernetice a IMM-urilor din UE – SECURE”, cu normă de maxim 4 ore/zi și maxim 20  ore/săptămână

și

  • Pentru cele 2 posturi contractuale de Expert implementare (Consultant în administrația publică) din cadrul proiectului “
  • Compliance CRA (made easy) – CRACY”, cu normă de maxim 4 ore/zi și maxim 20  ore/săptămână
  • Studii universitare de licență, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă;
  • Experiență în domeniul proiectelor (evaluare proiecte/activități de implementare, testare ori monitorizare proiecte/rambursare/verificare achiziții proiecte), probată prin prezentarea de documente doveditoare (diplome, certificate, recomandări, adeverințe etc).

Cerințe specifice:

  • Cunoașterea procesului de utilizare a fondurilor europene;
  • Cunoașterea cadrului legal și instituțional național și al Uniunii Europene (a regulamentelor și directivelor UE în domeniul de activitate);
  • Asigurarea unei stricte confidențialități asupra activității depuse și documentelor pe care le gestionează;
  • Asigurarea unei stricte confidențialități în relațiile cu fiecare solicitant/beneficiar de proiecte;
  • Evitarea oricărui posibil conflict de interese în relațiile cu solicitanții/beneficiarii de proiecte decurgând din responsabilitățile fișei postului;
  • Disponibilitatea pentru lucru în program prelungit, conform dispozițiilor legale în vigoare;
  • Capacitatea de a comunica eficient cu personalul din cadrul ADR și cu cel din alte instituții ale administrației centrale și locale;
  • Disponibilitatea pentru deplasări în interesul serviciului;
  • Rezistență la stres;
  • Deţinerea la domiciliu a tuturor mijloacelor necesare îndeplinirii atribuțiilor care revin potrivit fișei postului (echipamente IT, conexiune internet);
  • Deţinerea unui certificat digital valabil la data angajării şi asigurarea valabilității acestuia pe întreaga perioadă a contractului individual de muncă.

Atribuțiile aferente posturilor sunt cele prevăzute în anexa nr. 3, care este parte componentă a prezentului anunț.

Tematica și bibliografia aferente posturilor sunt cele prevăzute în anexa nr. 2, care este parte componentă a prezentului anunț.

Locul de desfășurare al concursului/examenului: sediul principal al Autorității pentru Digitalizarea României situat în Bdul. Libertății, nr. 14, sector 5, București, România/interviul on-line.

Documentele pentru concurs se depun de către candidați la sediul Autorității pentru Digitalizarea României din Bdul Libertății, nr. 14, sector 5, București, Serviciul Management Resurse Umane, mezanin, camera 2, în perioada 26 februarie – 04 martie 2025, de luni până joi între orele 08:30 – 17:00, vineri între orele 08:30 – 14:30 sau pot fi transmise de către candidați prin poșta electronică la adresa de e-mail resurse.umane@adr.gov.ro, Poșta Română sau serviciul de curierat rapid, în termen de 5 zile lucrătoare de la data afișării anunțului. Depunerea documentelor se va face până cel târziu la terminarea programului de lucru aferent ultimei zile de înscriere, respectiv marti, 04 martie 2025, ora 17:00. 

Pentru înscrierea la concurs/examen, candidații trebuie să depună în mod obligatoriu următoarele documente: 

  1. curriculum vitae, model comun european;
  2. copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
  3. cererea de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1 la prezentul anunț;
  4. copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
  5. copii ale documentelor care să ateste nivelul studiilor efectuate și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice prevăzute pentru ocuparea postului, după caz;
  6. copii ale carnetului de muncă, adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată sau alte documente care să ateste vechimea în muncă și/sau în specialitatea studiilor, după caz;
  7. copii ale documentelor care să ateste experiența în domeniul de activitate specific postului, după caz;
  8. adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate;
  9. certificat de cazier judiciar sau, după caz, extras de pe cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcţia pentru care candidează, situație în care cazierul judiciar va fi depus cel mai târziu la data susținerii probei interviu;

Toate documentele depuse în copie vor fi însoțite și de documentele în original în vederea verificării conformității copiilor cu acestea cel mai târziu până la data susținerii interviului.

În situația în care candidații transmit documentele necesare pentru concurs/examen prin poșta electronică, Poșta Română sau serviciul de curierat rapid, aceștia primesc codul unic de identificare la o adresă de e-mail comunicată de către aceștia în cererea de înscriere. Transmiterea documentelor prin poșta electronică se realizează în format .pdf cu volum maxim de 1 MB, documentele fiind acceptate doar în formă lizibilă.

Etapele desfășurării concursului sunt următoarele:

  1. selecția dosarelor de înscriere;
  2. interviul.

Candidații declarați „admis” la selecția dosarelor de înscriere, vor susține interviul în data de 10.03.2025, ora 11:00.

Interviul se va desfășura on-line prin intermediul platformei Webex sau WhatsApp videocall.

Accesul la link-ul de conectare împreună cu ID-ul și parola vor fi primite de către candidati în ziua interviului pe adresa de e-mail comunicată de către aceștia în cererea de înscriere.

În cadrul interviului se testează abilitățile, aptitudinile și motivația candidaților.

Interviul se notează pe baza criteriilor prevăzute şi a punctajelor maxime stabilite de comisia de concurs/examen pentru aceste criterii prin planul de interviu. Criteriile de evaluare ale interviului sunt:

  1. abilități și cunoștințe impuse de funcție;
  2. capacitatea de analiză și sinteză;
  3. motivația candidatului;
  4. comportamentul în situațiile de criză;
  5. abilităţi de comunicare;
  6. inițiativă și creativitate.

Sunt declarați „admis” la interviu candidații care au obținut minimum 50 de puncte.

Se consideră admis candidatul care a obținut cel mai mare punctaj dintre candidații care au concurat pentru același post, cu condiția ca aceștia sa fi obținut punctajul minim necesar, conform celor menționate mai sus.

La punctaje egale, candidaţii aflaţi în această situaţie vor fi invitaţi la un nou interviu, în urma căruia comisia de concurs va decide asupra candidatului câştigător.

Comunicarea rezultatelor la fiecare probă a concursului/examenului se realizează prin menționarea rezultatului la proba de selecție a dosarelor, a punctajului obținut la interviu de fiecare candidat și a sintagmei “admis” sau “respins”, la avizierul și pe pagina de internet a instituției www.adr.gov.ro, secțiunea ”Carieră”.

După afişarea rezultatelor obţinute la selecţia dosarelor şi interviu, candidaţii nemulţumiţi pot depune contestaţie la sediul Autorității pentru Digitalizarea României din Bdul Libertății, nr. 14, sector 5, București, Serviciul Management Resurse Umane, mezanin, camera 2, în termen de o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului selecţiei dosarelor, respectiv de la data afişării rezultatului interviului, sub sancţiunea decăderii din acest drept.

CALENDARUL DE DESFĂȘURARE A CONCURSULUI:

26.02.2025Publicare anunţ
26.02-04.03.2025Depunere dosare de concurs
05.03.2025Selectia dosarelor de concurs
05.03.2025Afisarea rezultatelor selecției dosarelor
06.03.2025Depunere contestații cu privire la rezultatul selecției dosarelor
07.03.2025Soluționarea contestațiilor cu privire la rezultatul selecției dosarelor
10.03.2025Interviul
10.03.2025Afișarea rezultatelor probei interviu
11.03.2025Depunerea contestațiilor cu privire la rezultatul probei interviu
12.03.2025Soluționarea contestațiilor cu privire la rezultatul probei interviu
13.03.2025Afișare rezultate finale

Relaţii suplimentare se pot obţine la Serviciul Management Resurse Umane din Bdul. Libertății nr. 14, sector 5, București, telefon: 0374.541.187 și e-mail resurse.umane@adr.gov.ro.