Anunț privind organizarea concursului de recrutare pentru ocuparea unor funcţii publice de execuţie vacante de consilier, clasa I, grad profesional superior la Serviciul Dezvoltare Software, Direcția Transformare Digitală

11/04/2024

utare pentru ocuparea unor funcţii publice de execuţie vacante în baza      art. VII alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 115/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene și art. VII alin. (7)/XI/XII din Ordonanța de urgență nr. 121/2023 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum şi pentru modificarea art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 191/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ

Data publicării anunţului: 11.04.2024

Data de sustinere a probei scrise: 16.05.2024, ora 11:00

Data și ora probei de interviu: se va afișa odată cu afișarea rezultatelor probei scrise

Locaţia de desfăşurare a concursului: Autoritatea pentru Digitalizarea României, Bd. Libertății nr. 14, sector 5, București

Perioada de depunere a dosarelor: 11.04.2024 – 30.04.2024 inclusiv, în intervalul orar                L – J: 08.30. – 17.00, V: 08.30 – 14.30

Perioada de verificare a eligibilității candidaților: în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor.

Perioada de depunere a contestațiilor: în termen de o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului pentru fiecare probă a concursului.

Perioada de soluționare contestații: în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.

Posturi scoase la concurs:

  • 2 posturi de consilier, clasa I, grad profesional superior la Serviciul Dezvoltare Software, normă întreagă de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână;

Condiţii generale de ocupare a unei funcții publice:

Candidații trebuie să îndeplinească condițiile prevăzute la art. 465 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, respectiv:

a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;

b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;

c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;

d) are capacitate deplină de exerciţiu;

e) este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;

f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;

g) îndeplineşte condiţiile specifice, conform fişei postului, pentru ocuparea funcţiei publice;

h) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;

i) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;

j) nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;

k) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.

Condiții specifice pentru ocuparea posturilor

Studii de specialitate: Studii universitare de licență, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă;

Perfecționări (Specializări): dovedirea prin certificat, sau, după caz, prin alt tip de document, a absolvirii unei perfecționări sau specializări stabilite expres de lege: în domeniul științe inginerești/ingineria sistemelor, calculatoare și tehnologia informației sau cursuri în domeniul calculatoarelor și tehnologia informației, dovedite cu documente.

Cunoștințe de operare pe calculator (necesitate și nivel):

  • cunoștințe operare, MS OFFICE, nivel mediu (se dovedește în cadrul probei scrise);
  • cunoștințe programare, nivel mediu, PHP, CSS, HTML, PYTHON, JAVASCRIPT (se dovedește în cadrul probei scrise).

Limbi străine (necesitate și nivel de cunoaștere): Limba Engleza, nivel mediu (se dovedeşte în cadrul probei scrise);

Vechime minimă în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice: minimum 7 ani;

Bibliografie și tematică:

  1. Constituția României, republicată

Cu tematica Drepturi, libertățile și îndatoririle fundamentale, deciziile Curții Constituționale, Administrația publică (Titlul II, Capitolul I art.15 – 21, Capitolul II art.22 – 53, Capitolul III art.54 – 57, Titlul V art.147).

2. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

Cu tematica Principii și definiții privind respectarea demnității umane, protecția drepturilor și libertăților fundamentale ale omului, prevenirii și combaterii incitării la ură și discriminare (Capitolul I art.1 – 5, Capitolul II art.6 – 25).

3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

Cu tematica Egalitatea de șanse și tratament. Definiții în această materie. Egalitatea de șanse și tratament între femei și bărbați în domeniul muncii. Egalitatea de șanse între femei și bărbați în ceea ce privește participarea la luarea deciziei (Capitolul I art.1 – 6, Capitolul II art. 7 – 13, Capitolul IV art.21 – 22).

4. Titlurile I și II ale părții a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;

Cu tematica Dispoziții generale (Titlul I al părții a VI-a), Statutul funcționarilor publici (Titlul II al părții a VI-a).

5. Hotărârea Guvernului nr. 89/2020 privind organizarea și funcționarea Autorității pentru Digitalizarea României, cu modificările și completările ulterioare;

Cu tematica document integral.

6. Legea nr. 242/2022 privind schimbul de date între sisteme informatice şi crearea Platformei naţionale de interoperabilitate;

Cu tematica document integral.

7. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 89/2022 privind înfiinţarea, administrarea şi dezvoltarea infrastructurilor şi serviciilor informatice de tip cloud utilizate de autorităţile şi instituţiile publice, cu modificările și completările ulterioare;

Cu tematica document integral.

8. Hotărârea Guvernului nr. 112/2023 privind aprobarea Ghidului de guvernanţă a platformei de cloud guvernamental;

Cu tematica document integral.

9. Legea nr. 179/2022 privind datele deschise şi reutilizarea informaţiilor din sectorul public;

Cu tematica document integral.

10. Planul Național pentru Redresare și Reziliență, Componenta 7: Transformare digitală; https://mfe.gov.ro/pnrr;

Cu tematica document integral.

11. OUG nr.30/2022 privind unele măsuri pentru consolidarea capacităţii instituţionale şi administrative a Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării şi a Autorităţii pentru Digitalizarea României necesare implementării componentei C7 – Transformare digitală din Planul naţional de redresare şi rezilienţă, precum şi alte categorii de măsuri;

Cu tematica document integral.

12. PHP si MySQL pentru site-uri WEB dinamice, Editura Teora, Larry Ullman, 2006;

Cu tematica document integral.

13. Programarea in PHP. Ghid practic, Editura Polirom, Traian Anghel, 2005;

Cu tematica document integral.

14. HTML, CSS, and JavaScript All in One, Sams Teach Yourself, Editura Pearson Sams, 2014;

Cu tematica document integral.

Atribuţii stabilite în fişa postului:

  1. Desfășoară activități de adaptare și/sau de armonizare a soluțiilor hardware, software și a sistemelor de operare, precum și a aplicațiilor existente ori proiectate la necesitățile reale sau estimate ale utilizatorilor, în vederea îndeplinirii cerințelor privind satisfacerea gradului de solicitare;
  2. Face propuneri de îmbunătăţire a modului de lucru pentru a maximiza eficienţa atingerii obiectivelor propuse;
  3. Elaborează lucrările primite cu rezoluție și le înaintează superiorului ierarhic, după caz;
  4. Desfățoară activitatea privind asigurarea suportului specializat în cazul testelor de acceptanță;
  5. Asigură suportul tehnic pentru serviciile furnizate de Autoritate;
  6. Dezvoltă, testează și monitorizează aplicații în funcție de strategia Autorității;
  7. Oferă suport tehnic de specialitate cu privire la elaborarea caietelor de sarcini;
  8. Identifică necesitatea implementării de noi funcționalități;
  9. Asigură mentenanța aplicațiilor gestionate de Serviciul Dezvoltare Software și propune planificarea acesteia;
  10. Colaborează cu Serviciul Infrastructură pentru managementul resurselor SW (licențe);
  11. Gestionează codul-sursă al aplicaţiilor proprietate a Autorității, după caz;
  12. Centralizează solicitările privind modificările pentru/în cadrul aplicaţiilor proprietare a Autorității, în măsura competenţelor;
  13. Participă la gestionarea erorilor/bug-urilor software pentru sistemele aflate în administrarea Autorității într-o bază de date;
  14. Elaborează și implementează politica de securitate a rețelei și sistemelor informatice ale Autorității, în colaborare cu Serviciul Infrastructură;
  15. Participă la elaborarea raportului anual de activitate la nivelul direcției;
  16. Participă la elaborarea și implementarea procedurilor operaționale/de sistem specifice ariei de activitate;
  17. Participă la analizarea, în vederea avizării de către superiorul ierarhic, procedurile de sistem/operaţionale derulate la nivelul ADR care au incidenţă asupra DTD;
  18. Îndeplinește întocmai obligațiile ce îi revin în domeniul securității și sănătății în muncă, în conformitate cu prevederile art. 22 și art. 23 din Legea nr. 319/2006 a securității și sănătății în muncă, cu modificările și completările ulterioare, precum și a celor prevăzute în instrucțiunile proprii de securitate elaborate la nivel de autoritate;informează conducerea direcției cu privire la eventualele accidente suferite de propria persoană și de ceilalți salariați din cadrul structurii din care face parte și participă la elaborarea rapoartelor privind accidentele de muncă;
  19. Efectuează deplasări în țară și în străinătate în vederea reprezentării Autorității, participă la grupuri de lucru, evenimente naționale și internaționale la care se desfașoară acțiuni tematice aflate în aria de competență a serviciului;
  20. Îndeplineşte oricare alte sarcini în domeniul de activitate al serviciului, repartizate de directorul Direcției transformare digitală și/sau de conducerea Autorității, în limita de competență.

Conţinutul dosarului de concurs și modalitatea de înscriere la concurs

Dosarul de concurs conţine, în mod obligatoriu:

a) formularul de înscriere prevăzut la anexa nr. 1 a prezentului anunţ;

b) copia cărţii de identitate;

c) copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;

d) copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deţinut, potrivit prevederilor din prezentul cod, după caz;

e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea unor competenţe specifice, după caz

f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecţie de către medicul de familie al candidatului, şi a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;

g) cazierul judiciar;

h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;

i) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.

Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilităţii şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfăşurării etapei de selecţie, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică. În situaţia în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.

Modelul orientativ al adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată care atestă vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor este prevăzut la anexa nr. 2 a prezentului anunţ.

Adeverinţele care au un alt format decât cel prevăzut la anexa nr. 2 trebuie să cuprindă elemente similare acestuia din care să rezulte cel puţin următoarele informaţii: funcţia/funcţiile ocupată/ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfăşurării activităţii, vechimea în muncă acumulată, precum şi vechimea în specialitatea studiilor

Modalitatea de înscriere la concurs

Dosarul de concurs se poate depune personal de către candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail resurse.umane@adr.gov.ro. Dosarelor de concurs transmise de candidaţi la adresa de e-mail indicată în anunţul de concurs după terminarea programului de lucru al autorităţii sau instituţiei publice, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen.

Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligaţia candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfăşurării probei interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică în cazul promovării concursului.

Relaţii suplimentare se pot obţine la Serviciul Management Resurse Umane din Bd. Libertății nr. 14, sector 5, București, telefon: 0374.541.187 și e-mail resurse.umane@adr.gov.ro