Anunț privind organizarea concursului de recrutare pentru ocuparea unei funcţii publice de execuţie vacante de consilier, clasa I, grad profesional superior la Compartimentul GDPR

11/04/2024

AUTORITATEA PENTRU DIGITALIZAREA ROMÂNIEI, publică anunțul privind organizarea concursului de recrutare pentru ocuparea unei funcţii publice de execuţie vacante în baza art. VII alin. (2) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 115/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene și art. VII alin. (7)/XI/XII din Ordonanța de urgență nr. 121/2023 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum şi pentru modificarea art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 191/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ.

Data publicării anunţului: 08.04.2024

Data de sustinere a probei scrise: 15.05.2024, ora 11:00

Data și ora probei de interviu: se va afișa odată cu afișarea rezultatelor probei scrise

Locaţia de desfăşurare a concursului: Autoritatea pentru Digitalizarea României, Bd. Libertății nr. 14, sector 5, București

Perioada de depunere a dosarelor: 08.04.2024 – 29.04.2024 inclusiv, în intervalul orar                         L – J: 08.30. – 17.00, V: 08.30 – 14.30

Perioada de verificare a eligibilității candidaților: în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor.

Perioada de depunere a contestațiilor: în termen de o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului pentru fiecare probă a concursului.

Perioada de soluționare contestații: în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.

Postul scos la concurs:

Condiții pentru ocuparea postului

Pentru Consilier clasa I, Grad profesional superior, Compartiment GDPR

Studii de specialitate:

– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă

Vechime minimă în specialitatea studiilor 7 ani

Durată timp de muncă: 8h/zi – 40h/saptamâna

Cerinţe specifice:

– Disponibilitate la delegări/detașări/deplasări;

– Disponibilitate de lucru în program prelungit, în condițiile stabilite de lege.

Bibliografie și tematică:

1. Constituția României, republicată – cu tematica Constituția României, republicată;

2. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare – cu tematica Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare – cu tematica Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

4. Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare – cu tematica Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;

5. Hotărârea Guvernului nr. 89/2020 privind organizarea și funcționarea Autorității pentru Digitalizarea României, cu modificările și completările ulterioare – cu tematica Document integral;

6. Legea nr. 242/2022 privind schimbul de date între sisteme informatice şi crearea Platformei naţionale de interoperabilitate – cu tematica Document integral;

7. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 89/2022 privind înfiinţarea, administrarea şi dezvoltarea infrastructurilor şi serviciilor informatice de tip cloud utilizate de autorităţile şi instituţiile publice, cu modificările și completările ulterioare – cu tematica Document integral;

8. Hotărârea Guvernului nr. 112/2023 privind aprobarea Ghidului de guvernanţă a platformei de cloud guvernamental cu tematica Document integral;

9. Legea nr. 179/2022 privind datele deschise şi reutilizarea informaţiilor din sectorul public –

cu tematica Document integral;

10. REGULAMENTUL (UE) 2016/679 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor) – cu tematica Document integral.

Atribuţii stabilite în fişa postului, precum şi alte date necesare desfăşurării concursului:

1. cooperează cu Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP), asigurând rolul de punct de contact pentru facilitarea accesului acesteia la documente și informații în cazurile specifice de monitorizare, consiliere, tratare a plângerilor depuse, investigare, corectare și autorizare;

2. informează și consiliază angajații Autorității cu privire la obligațiile existente în domeniul protecției datelor cu caracter personal;

3. monitorizează respectarea Regulamentului (EU) 679/2016 și a legislației naționale în domeniul protecției datelor cu caracter personal prin colectarea de informații, analiză, verificare, îndrumare, examinare și control al respectării procedurilor de lucru privind protecția prelucrării datelor cu caracter personal;

4. analizează Planurile de recuperare a datelor cu caracter personal în caz de dezastru, împreună cu proprietarii de informații, pentru a stabili măsura în care datele cu caracter personal sunt colectate, păstrate și/sau utilizate în cadrul departamentelor Autorității;

5. analizează oportunitatea și necesitatea externalizării, în privința activității de evaluare a impactului asupra protecției datelor cu caracter personal (EIPD) precum și cu privire la aplicarea, prin proces continuu, a măsurilor tehnice și organizaționale de atenuare a eventualelor riscuri asupra drepturilor și intereselor persoanelor vizate;

6. asigură păstrarea unei evidențe/inventar/cartografiere, efectuată prin servicii externalizate, a activităților de prelucrare pe baza informațiilor puse la dispoziție de către departamentele Autorității;

7. asigură prelucrarea datelor cu caracter personal în mod legal, echitabil și transparent față de persoanele care intră în contact cu instituția și cu platformele care sunt prelucrate în cadrul Autorității;

8. asigură păstrarea datelor într-o formă care permite identificarea persoanelor pe o perioadă care nu depășește perioada necesară îndeplinirii scopurilor în care sunt prelucrate datele, în vederea garantării drepturilor și libertăților persoanei vizate, conform prevederile Regulamentului (EU) 2016/679;

9. coordonează grupul de evaluare a riscului , în cazul unei încălcări a securității datelor cu caracter personal, în vederea evaluării riscului și a deciziei de notificare a ANSPDCP;

10. se asigură că, în cazul operatorilor asociați, se stabilesc într-un mod transparent responsabilitățile fiecăruia privind prelucarea datelor cu caracter personal prin intermediul unui acord între Autoritate și platformele coordonate și terți, cu excepția cazului și în măsura în care responsabilitățile operatorilor sunt stabilite în dreptul Uniunii sau în dreptul intern care se aplică acestora;

11. promovează o cultură a protecției datelor cu caracter personal în cadrul Autorității, inclusiv prin organizarea unor instructaje pe linia respectării normelor de protecția a datelor cu caracter personal;

12. participă la ședințele/grupurile de lucru în care se iau decizii cu implicații asupra protecției datelor cu caracter personal;

13. respectă cerințele legale și reglementările în vigoare aplicabile din domeniul securității și sănătății în muncă, prevenirii și stingerii incendiilor și protecției mediului

14. îndeplineşte, la solicitarea conducerii Autorității, alte atribuţii şi soluţionează alte lucrări care se încadrează în specificul respectării normelor legale privind protecția datelor cu caracter personal în cadrul instituției serviciului şi în limita de competenţă, în conformitate cu Regulamentului (EU) 2016/679 și cu legislația națională.

Conţinutul dosarului de concurs și modalitatea de înscriere la concurs

Dosarul de concurs conţine, în mod obligatoriu:

a) formularul de înscriere prevăzut la anexa nr. 1 a prezentului anunţ;

b) copia cărţii de identitate;

c) copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;

d) copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deţinut, potrivit prevederilor din prezentul cod, după caz;

e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea unor competenţe specifice, după caz;

f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecţie de către medicul de familie al candidatului, şi a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;

g) cazierul judiciar;

h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;

i) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.

Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilităţii şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfăşurării etapei de selecţie, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică. În situaţia în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.

Modelul orientativ al adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată care atestă vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor este prevăzut la anexa nr. 2 a prezentului anunţ.

Adeverinţele care au un alt format decât cel prevăzut la anexa nr. 2 trebuie să cuprindă elemente similare acestuia din care să rezulte cel puţin următoarele informaţii: funcţia/funcţiile ocupată/ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfăşurării activităţii, vechimea în muncă acumulată, precum şi vechimea în specialitatea studiilor

Modalitatea de înscriere la concurs

Dosarul de concurs se poate depune personal de către candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail resurse.umane@adr.gov.ro. Dosarelor de concurs transmise de candidaţi la adresa de e-mail indicată în anunţul de concurs după terminarea programului de lucru al autorităţii sau instituţiei publice, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen.

Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligaţia candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfăşurării probei interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică în cazul promovării concursului.

Relaţii suplimentare se pot obţine de la doamna Carmen – Monica BRATU, consilier superior – Serviciul management resurse umane din Bd. Libertății nr. 14, sector 5, București, telefon: 0374.541.187 și e-mail carmen.bratu@adr.gov.ro.