Search
Close this search box.

Anunt concurs pentru ocuparea a 25 de posturi de experti externi

07/05/2024

Autoritatea pentru Digitalizarea României organizează în condițiile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare și a Metodologiei interne de recrutare și selecție pentru ocuparea posturilor contractuale înființate în afara organigramei, aferente gestionării și implementării proiectelor cu finanțare din fonduri europene nerambursabile, în data de 21.05.2024, ora 10:00, concurs pentru ocuparea a 25 de posturi de natură contractuală, pentru o perioadă determinată până la data de cel târziu 31.12.2029, în afara organigramei Autorității pentru Digitalizarea României, în cadrul proiectului  “Sprijin pentru realizarea activităților de evaluare proiecte, monitorizare proiecte, management financiar și verificare achiziții pentru perioada 2021-2027”, cod SMIS 161910, la Direcția generală Organismul Intermediar pentru Promovarea Societății Informaționale, astfel:

6 posturi de Expert IT I;

4 posturi de Expert IT II;

5 posturi de Expert administrație publică I;

10 posturi de Expert administrație publică II.

Condiții generale:

Pot participa la concursul organizat în vederea ocupării posturilor mai sus menționate numai persoanele care  îndeplinesc condițiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare și cerințele specifice prevăzute la art. 542 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare:

a) are cetățenia română sau cetățenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spațiul Economic European (SEE) sau cetățenia Confederației Elvețiene;

b) cunoaște limba română, scris și vorbit;

c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

d) are capacitate deplină de exerciţiu;

e) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;

f) îndeplinește condițiile de studii, de expertiză/experiență solicitate și, după caz, alte condiții specifice potrivit cerințelor postului pentru care se organizează concurs;

g) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securității naționale, contra autorității, contra umanității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni de fals ori contra înfăptuirii justiției, infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcției contractuale pentru care candidează, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea;

h) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcția, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfășura activitatea de care s-a folosit pentru săvârșirea infracțiunii sau față de aceasta nu s-a luat măsura de siguranță a interzicerii ocupării unei funcții sau a exercitării unei profesii;

i) nu a comis infracțiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).

Condiții specifice:

A. 6 posturi contractuale de expert IT I, în cadrul proiectului “Sprijin pentru realizarea activităților de evaluare proiecte, monitorizare proiecte, management financiar și verificare achiziții pentru perioada 2021-2027”, cod SMIS 161910, normă de maxim 8 ore/zi, maxim 40 ore/săptămână

Condiții specifice pentru ocuparea postului:

–       Studii universitare de licență, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul fundamental al științelor inginerești sau studii universitare de licență, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă și deținerea de certificări în domeniul IT;

–       Experiență în domeniul proiectelor (evaluare proiecte/activități de implementare, testare ori monitorizare proiecte/rambursare/verificare achiziții proiecte) de minim un an, probată prin prezentarea de documente doveditoare (diplome, certificate, recomandări, adeverințe etc);

–       Experiență profesională generală de minim 3 ani;

–       Cunoștințe de operare/programare pe calculator – Microsoft Office, nivel avansat;

–       Cunoașterea limbii engleze (citit, scris, vorbit) – nivel mediu.

Cerințe specifice:

  • Cunoașterea procesului de utilizare a fondurilor europene;
  • Cunoașterea cadrului legal și instituțional național și al Uniunii Europene (a regulamentelor și directivelor UE în domeniul de activitate);
  • Asigurarea unei stricte confidențialități asupra activității depuse și documentelor pe care le gestionează;
  • Asigurarea unei stricte confidențialități în relațiile cu fiecare solicitant/beneficiar de proiecte;
  • Evitarea oricărui posibil conflict de interese în relațiile cu solicitanții/beneficiarii de proiecte decurgând din responsabilitățile fișei postului;
  • Disponibilitatea pentru lucru în program prelungit, conform dispozițiilor legale în vigoare;
  • Capacitatea de a comunica eficient cu personalul din cadrul ADR și cu cel din alte instituții ale administrației centrale și locale;
  • Disponibilitatea pentru deplasări în interesul serviciului;
  • Rezistență la stres;
  • Deţinerea la domiciliu a tuturor mijloacelor necesare îndeplinirii atribuțiilor care revin potrivit fișei postului (echipamente IT, conexiune internet);
  • Deţinerea unui certificat digital valabil la data angajării şi asigurarea valabilității acestuia pe întreaga perioadă a contractului individual de muncă.
B. 4 posturi contractuale de expert IT II, în cadrul proiectului “Sprijin pentru realizarea activităților de evaluare proiecte, monitorizare proiecte, management financiar și verificare achiziții pentru perioada 2021-2027”, cod SMIS 161910, normă întreagă de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână

Condiții specifice pentru ocuparea postului:

  • Studii universitare de licență, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul fundamental al științelor inginerești sau studii universitare de licență, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă și deținerea de certificări în domeniul IT;
  • Experiență în domeniul proiectelor (evaluare proiecte/activități de implementare, testare ori monitorizare proiecte/rambursare/verificare achiziții proiecte) de minim un an, probată prin prezentarea de documente doveditoare (diplome, certificate, recomandări, adeverințe etc);
  • Experiență profesională generală de minim 3 ani;
  • Cunoștințe de operare/programare pe calculator – Microsoft Office, nivel avansat;
  • Cunoașterea limbii engleze (citit, scris, vorbit) – nivel mediu.

Cerințe specifice:

  • Cunoașterea procesului de utilizare a fondurilor europene;
  • Cunoașterea cadrului legal și instituțional național și al Uniunii Europene (a regulamentelor și directivelor UE în domeniul de activitate);
  • Asigurarea unei stricte confidențialități asupra activității depuse și documentelor pe care le gestionează;
  • Asigurarea unei stricte confidențialități în relațiile cu fiecare solicitant/beneficiar de proiecte;
  • Evitarea oricărui posibil conflict de interese în relațiile cu solicitanții/beneficiarii de proiecte decurgând din responsabilitățile fișei postului;
  • Disponibilitatea pentru lucru în program prelungit, conform dispozițiilor legale în vigoare;
  • Capacitatea de a comunica eficient cu personalul din cadrul ADR și cu cel din alte instituții ale administrației centrale și locale;
  • Disponibilitatea pentru deplasări în interesul serviciului;
  • Rezistență la stres;
  • Deţinerea la domiciliu a tuturor mijloacelor necesare îndeplinirii atribuțiilor care revin potrivit fișei postului (echipamente IT, conexiune internet);
  • Deţinerea unui certificat digital valabil la data angajării şi asigurarea valabilității acestuia pe întreaga perioadă a contractului individual de muncă.
C. 5 posturi contractuale de expert administrație publică I, în cadrul proiectului “Sprijin pentru realizarea activităților de evaluare proiecte, monitorizare proiecte, management financiar și verificare achiziții pentru perioada 2021-2027”, cod SMIS 161910, normă întreagă de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână

Condiții specifice pentru ocuparea postului:

  • Studii universitare de licență, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă;
  • Experiență în domeniul proiectelor (evaluare proiecte/activități de implementare, testare ori monitorizare proiecte/rambursare/verificare achiziții proiecte) de minim un an, probată prin prezentarea de documente doveditoare (diplome, certificate, recomandări, adeverințe etc);
  • Experiență profesională generală de minim 7 ani;
  • Cunoștințe de operare/programare pe calculator – Microsoft Office, nivel mediu;
  • Cunoașterea limbii engleze (citit, scris, vorbit) – nivel mediu.

Cerințe specifice:

  • Cunoașterea procesului de utilizare a fondurilor europene;
  • Cunoașterea cadrului legal și instituțional național și al Uniunii Europene (a regulamentelor și directivelor UE în domeniul de activitate);
  • Asigurarea unei stricte confidențialități asupra activității depuse și documentelor pe care le gestionează;
  • Asigurarea unei stricte confidențialități în relațiile cu fiecare solicitant/beneficiar de proiecte;
  • Evitarea oricărui posibil conflict de interese în relațiile cu solicitanții/beneficiarii de proiecte decurgând din responsabilitățile fișei postului;
  • Disponibilitatea pentru lucru în program prelungit, conform dispozițiilor legale în vigoare;
  • Capacitatea de a comunica eficient cu personalul din cadrul ADR și cu cel din alte instituții ale administrației centrale și locale;
  • Disponibilitatea pentru deplasări în interesul serviciului;
  • Rezistență la stres;
  • Deţinerea la domiciliu a tuturor mijloacelor necesare îndeplinirii atribuțiilor care revin potrivit fișei postului (echipamente IT, conexiune internet);
  • Deţinerea unui certificat digital valabil la data angajării şi asigurarea valabilității acestuia pe întreaga perioadă a contractului individual de muncă.
D. 10 posturi contractuale de expert administrație publică II, în cadrul proiectului “Sprijin pentru realizarea activităților de evaluare proiecte, monitorizare proiecte, management financiar și verificare achiziții pentru perioada 2021-2027”, cod SMIS 161910, normă întreagă de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână

Condiții specifice pentru ocuparea postului:

  • Studii universitare de licență, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă;
  • Experiență în domeniul proiectelor (evaluare proiecte/activități de implementare, testare ori monitorizare proiecte/rambursare/verificare achiziții proiecte) de minim un an, probată prin prezentarea de documente doveditoare (diplome, certificate, recomandări, adeverințe etc);
  • Experiență profesională generală de minim 7 ani;
  • Cunoștințe de operare/programare pe calculator – Microsoft Office, nivel mediu;
  • Cunoașterea limbii engleze (citit, scris, vorbit) – nivel mediu.

Cerințe specifice:

  • Cunoașterea procesului de utilizare a fondurilor europene;
  • Cunoașterea cadrului legal și instituțional național și al Uniunii Europene (a regulamentelor și directivelor UE în domeniul de activitate);
  • Asigurarea unei stricte confidențialități asupra activității depuse și documentelor pe care le gestionează;
  • Asigurarea unei stricte confidențialități în relațiile cu fiecare solicitant/beneficiar de proiecte;
  • Evitarea oricărui posibil conflict de interese în relațiile cu solicitanții/beneficiarii de proiecte decurgând din responsabilitățile fișei postului;
  • Disponibilitatea pentru lucru în program prelungit, conform dispozițiilor legale în vigoare;
  • Capacitatea de a comunica eficient cu personalul din cadrul ADR și cu cel din alte instituții ale administrației centrale și locale;
  • Disponibilitatea pentru deplasări în interesul serviciului;
  • Rezistență la stres;
  • Deţinerea la domiciliu a tuturor mijloacelor necesare îndeplinirii atribuțiilor care revin potrivit fișei postului (echipamente IT, conexiune internet);
  • Deţinerea unui certificat digital valabil la data angajării şi asigurarea valabilității acestuia pe întreaga perioadă a contractului individual de muncă.

Atribuțiile aferente posturilor sunt cele prevăzute în anexa nr. 3, care este parte componentă a prezentului anunț.

Tematica și bibliografia aferente posturilor sunt cele prevăzute în anexa nr. 4, care este parte componentă a prezentului anunț.

Documentele pentru concurs se depun de către candidați la sediul Autorității pentru Digitalizarea României din Bdul Libertății, nr. 14, sector 5, București, Serviciul Management Resurse Umane, mezanin, camera 2, în perioada 07 mai – 13 mai 2024, de luni până joi între orele 08:30 17:00, vineri între orele 08:30 – 14:30 sau pot fi transmise de către candidați prin poșta electronică la adresa de e-mail resurse.umane@adr.gov.ro, Poșta Română sau serviciul de curierat rapid, în termen de 5 zile lucrătoare de la data afișării anunțului. Depunerea electronică a documentelor se va face până cel târziu la terminarea programului de lucru aferent ultimei zile de înscriere, respectiv luni, 13 mai 2024, ora 17:00.  

Pentru înscrierea la concurs, candidații trebuie să depună în mod obligatoriu următoarele documente: 

a) conform modelului prevăzut în anexa nr. 1 la prezentul anunț;

b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;

c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;

d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituția publică;

e) copia carnetului de muncă, a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor/a experienței profesionale, precum și orice alte documente justificative care demonstrează îndeplinirea condițiilor solicitate pentru ocuparea postului (recomandări, contracte, fișe de post, etc);

f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;

g) adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului. Adeverința va conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătății;

h) curriculum vitae, model comun european;

i) Declarație privind desfășurarea de activități în domeniul gestionării fondurilor europene, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 la prezentul anunț.

Toate documentele depuse în copie vor fi însoțite și de documentele în original în vederea verificării conformității copiilor cu acestea.

În situația în care candidații transmit documentele necesare pentru concurs prin poșta electronică la adresa de e-mail resurse.umane@adr.gov.ro, Poșta Română sau serviciul de curierat rapid, aceștia primesc codul unic de identificare la o adresă de e-mail comunicată de către aceștia în formularul de înscriere și au obligația de a se prezenta la secretarul comisiei de concurs cu documentele menționate la lit. b), lit. c), lit.d) și lit. e), în original, pentru certificarea acestora, pe tot parcursul desfășurării concursului, dar nu mai târziu de data și ora organizării probei scrise, după caz, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de angajare.

Transmiterea documentelor prin poșta electronică se realizează în format pdf cu volum maxim de 1 MB, documentele fiind acceptate doar în formă lizibilă;

Documentul prevăzut la lit. f), respectiv cazierul judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar poate fi descărcat de pe platforma Ghișeul.ro sau poate fi inlocuit cu o declarație pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecția dosarelor și care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituția publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului anterior datei de susținere a probei scrise.

Etapele desfășurării concursului sunt următoarele:

  1. selecția dosarelor de înscriere;
  2. proba scrisă;
  3. interviul.

Candidații declarați „admis” la selecția dosarelor de înscriere, vor susține proba scrisă în data de 21.05.2024, ora 10:00, la sediul Autorității pentru Digitalizarea României.

Prin proba scrisă se testează cunoştinţele teoretice necesare ocupării postului pentru care se organizează concursul.

Sunt declarați „admis” candidații care au obținut minimum 50 de puncte.

Candidații declarați „admis” la proba scrisă vor susține proba interviu în data de 27 mai 2024 la sediul Autorității pentru Digitalizarea României.

În cadrul interviului se testează abilitățile, aptitudinile și motivația candidaților.

Interviul se notează pe baza criteriilor prevăzute şi a punctajelor maxime stabilite de comisia de concurs/examen pentru aceste criterii prin planul de interviu. Criteriile de evaluare ale interviului sunt:

  1. abilităţi şi cunoştinţe impuse de funcţie; 
  2. capacitatea de analiză şi sinteză; 
  3. motivaţia candidatului; 
  4. comportamentul în situaţiile de criză; 
  5. abilități de comunicare;
  6. iniţiativă şi creativitate.

Sunt declarați „admis” la interviu candidații care au obținut minimum 50 de puncte.

Punctajul final se calculează ca medie aritmetică a punctajelor obținute la proba scrisă și interviu.

Se consideră admis la concursul pentru ocuparea postului vacant candidatul care a a obținut cel mai mare punctaj dintre candidații care au concurat pentru același post, cu condiția ca aceștia sa fi obținut punctajul minim necesar, conform celor menționate mai sus.

Comunicarea rezultatelor la fiecare probă a concursului se realizează prin afișarea punctajului fiecărui candidat și a mențiunii ”admis” sau ”respins”, la avizierul și pe pagina de internet a instituției www.adr.gov.ro, secțiunea ”Carieră.

Relaţii suplimentare se pot obţine la Serviciul Management Resurse Umane din Bdul. Libertății nr. 14, sector 5, București, telefon: 0374.541.187 și e-mail resurse.umane@adr.gov.ro.

CALENDARUL DE DESFĂȘURARE A CONCURSULUI

07.05.2024Publicare anunţ
07.05.- 13.05.2024Depunere dosare de concurs
14.05.2024Selectia dosarelor de concurs
15.05.2024Afisarea rezultatelor selecției dosarelor
16.05.2024Depunere contestații cu privire la rezultatul selectiei dosarelor
17.05.2024Solutionarea contestatiilor cu privire la rezultatul selectiei dosarelor
21.05.2024Proba scrisa
22.05.2024Afisarea rezultatelor probei scrise
23.05.2024Depunerea contestatiilor cu privire la rezultatul probei scrise
24.05.2024Solutionarea contestatiilor cu privire la rezultatul probei scrise
27.05.2024Interviul
28.05.2024Afisarea rezultatelor probei interviu
29.05.2024Depunerea contestatiilor cu privire la rezultatul probei interviu
30.05.2024Solutionarea contestatiilor cu privire la rezultatul probei interviu
31.05.2024Afișare rezultate finale

Publicat astăzi, în data de 07 mai 2024, la sediul și pe pagina de internet a Autorității pentru Digitalizarea României.

*Dintr-o eroare materială Informațiile îngroșate (Condiții specifice pentru ocuparea postului – A) nu au fost vizibile inițial pe site, acestea fiind adăugate în cursul zilei de astăzi 08.05