Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) lansează astăzi, 15 noiembrie, concursul pentru realizarea noului logo al platformei oficiale de plăți online a statului român – Ghișeul.ro. Concursul se va desfășura în perioada 15 noiembrie – 15 decembrie 2021. Propunerea grafică declarată câștigătoare de către juriul concursului va fi premiată cu 3500 de euro, fonduri oferite de Asociația de Plăți Electronice din România (APERO).
„Echipa ADR lucrează la o aplicație mobilă și la o versiune 2.0 a platformei web www.ghiseul.ro. Avem nevoie, așadar, de o soluție grafică modernă, relevantă pentru anul 2022 – atât vizual, cât și funcțional. Ne dorim un rebranding al platformei, pornind de la logo ca vector principal în comunicarea vizuală online. Acest rebranding va contribui la crearea unei imagini autentic digitale a Ghișeul.ro și la promovarea platformei.
Având în vedere că Ghișeul.ro este platforma oficială de plăți online a statului român, propunerile grafice vor putea integra simbolistica națională”, a precizat Octavian Oprea, președintele ADR.
Înscrierea la concurs este gratuită. Participanții se pot înscrie în mod individual sau în echipe, formate din maximum trei persoane. Propunerile grafice vor include un logo și un brand toolkit, care va conține regulile de utilizare ale logo-ului, codurile de culoare folosite și simulări de integrare a logo-ului într-o pagină web și într-o aplicație mobilă. Propunerile vor fi transmise prin e-mail, la adresa logo.ghiseul@adr.gov.ro, până la 5 decembrie 2021, ora 23:59.
Condițiile de participare, brief-ul concursului, formularul de înscriere, împreună cu toate specificațiile tehnice ale propunerilor grafice se regăsesc în Regulamentul Concursului, disponibil aici: https://bit.ly/RegulamentNouLogoGhiseulro.
Juriul care va decide propunerea câștigătoare este format din specialiști în design, branding și comunicare online, precum și din reprezentanți ai organizatorilor concursului:
- Sabina Chipară – designer tipografic, creează tipuri de literă și dezvoltă identități vizuale tipografice
- Lucia Ciucă – owner, Epyca Management
- Prof. univ. Dinu Dumbrăvician – designer, profesor al departamentului Design/UNArte București
- Ciprian Ghișe – director executiv, Asociația de Plăți Electronice din România
- Victor Kapra – jurnalist, consultant online și social media
- Cristian Manafu – consultant comunicare si social media
- Lector univ. Radu Manelici – designer, directorul departamentului Design/UNArte București
- Octavian Oprea – președinte, Autoritatea pentru Digitalizarea României
- Cristian Petre – Packaging & Brand Designer
- Radu Puchiu – co-fondator H.appy cities, fost consilier de stat pe probleme de IT&C și servicii publice online
- Andrei Radu – CEO și fondator GPeC, cea mai mare conferință e-commerce din Centrul și Estul Europei
- Dragoș Stanca – antreprenor, partener al ThinkDigital Group, fondator UPGRADE100 și președinte BRAT
- Tudor Turcu – coordonator Comunicare, Autoritatea pentru Digitalizarea României
- Andrei Turenici – designer grafic, co-fondator al studioului de design Daniel & Andrew
- Marina Zara – director Marketing și Comunicare, Metro România
Logo-ul actual al Ghiseul.ro, realizat în anul 2011, a fost conceput într-o perioadă în care computerul era încă perceput ca un potențial adversar, în care teama de tehnologie era amplă în societate. Datele actuale despre utilizarea platformei arată schimbarea radicală a percepției românilor față de tehnologie și modificarea comportamentului online. Din cei peste 1 milion de vizitatori unici care au accesat platforma în ultimele 6 luni, peste 60% au folosit terminale mobile. De aceea, ADR lucrează deja la o aplicație mobilă și la o nouă interfață grafică pentru platforma web Ghișeul.ro.
Obiectivele noului logo al Ghișeul.ro sunt:
- să exprime valorile brandului într-o formă grafică credibilă, puternică și memorabilă
- să exprime dorința românilor de a folosi soluții digitale pentru a-și face viața mai ușoară
- să contribuie la îmbunătățirea imaginii instituțiilor publice care vor să-și modernizeze serviciile, alegând să se înroleze în platformă și dovedind că sunt interesate de digitalizare
- să reflecte statutul actual al platformei – prima soluție informatică a statului român care a ajuns la 1 milion de utilizatori
- să poată fi adaptat ușor pentru afișarea în viitoarea aplicație mobilă Ghișeul.ro
Calendarul concursului
15 noiembrie – lansarea concursului pentru un nou logo Ghișeul.ro + publicarea Regulamentului concursului pe site-ul ADR
15 noiembrie – 5 decembrie – transmiterea propunerilor grafice
6 decembrie – 14 decembrie – jurizarea
15 decembrie – anunțarea câștigătorului concursului și publicarea celor mai bune 10 propuneri grafice primite pe canalele social media ale ADR
Premii
Concursul va avea un singur câștigător, care va fi premiat cu 3500 de euro, fonduri puse la dispoziție de către APERO. Doar câștigătorul va avea obligația de a cesiona integral drepturile de autor pentru propunerea grafică. Cele mai bune 10 propuneri vor fi publicate, ulterior jurizării, pe conturile social media ale ADR.
Lansată în 2011, Ghișeul.ro este platforma oficială de plăți online a statului român. Platforma este administrată de Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR), în parteneriat cu Asociația de Plăți Electronice din România (APERO). Ghișeul.ro este folosită de cetățeni și companii pentru a achita peste 350 de servicii publice oferite de aproape 1000 de instituții și autorități. Sistemul informatic este accesibil non-stop. Platforma Ghișeul.ro se interconectează cu sistemele informatice ale instituțiilor publice partenere pentru a afișa obligațiile de plată ale utilizatorilor. De asemenea, platforma permite plăți fără autentificarea în contul de utilizator pentru o suită de servicii publice și amenzi.