Search
Close this search box.

Autoritatea pentru Digitalizarea României organizează în data de 04.08.2023, ora 11:30 concurs pentru ocuparea a 31 posturi vacante contractuale, în afara organigramei Autorității pentru Digitalizarea României, pentru o perioadă determinată, pe perioada derulării PNRR al României, în cadrul Unității pentru Implementarea Programelor de Transformare Digitală – UIPTD, după cum urmează :

14/07/2023

  • Analist de business nivel 1 – 4 posturi, normă întreagă de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână;
  • Analist de business nivel 2 – 4 posturi, normă întreagă de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână;
  • Analist de business nivel 3 – 2 posturi, normă întreagă de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână;
  • Expert arhitect de sistem – 5 posturi, normă întreagă de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână;
  • Expert software nivel 1 – 2 posturi, normă întreagă de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână;
  • Expert software nivel 2 – 3 posturi, normă întreagă de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână;
  • Expert securitate cibernetică – 2 posturi, normă întreagă de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână;
  • Expert testare – 2 posturi, normă întreagă de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână;
  • Expert inginer de sistem nivel 1 – 2 posturi, normă întreagă de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână;
  • Expert inginer de sistem nivel 2 – 3 posturi, normă întreagă de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână;
  • Expert tehnologii avansate TIC – 2 posturi, normă întreagă de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.
  1. Poate ocupa un post vacant în afara organigramei persoana care îndeplinește condițiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și cerințele specifice prevăzute la art. 542 alin. (1) și (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare:

Condiții generale:

a) are cetățenia română sau cetățenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spațiul Economic European (SEE) sau cetățenia Confederației Elvețiene;

b) cunoaște limba română, scris și vorbit;

c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;

e) îndeplinește condițiile de studii, de expertiză/experiență solicitate și, după caz, alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;

f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securității naționale, contra autorității, contra umanității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni de fals ori contra înfăptuirii justiției, infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcției contractuale pentru care candidează, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea;

g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcția, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfășura activitatea de care s-a folosit pentru săvârșirea infracțiunii sau față de aceasta nu s-a luat măsura de siguranță a interzicerii ocupării unei funcții sau a exercitării unei profesii.

Condiții specifice, bibliografie și tematică:

Analist de business nivel 1 (analist de afaceri în domeniul TIC) – 4 posturi – funcții de execuție, studii superioare, program de lucru 8h/zi la UIPTD/Autoritatea pentru Digitalizarea României

Condiții specifice:

  • Studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă;       
  • Experiență profesională generală de minimum 10 ani;            
  • Experiența specifică probată prin prezentarea de documente doveditoare (diplome, certificate, recomandări, adeverințe etc);
  • Experiență profesională specifică în cel puțin 3 proiecte ce au vizat elaborarea și/sau implementarea unor sisteme informatice;
  • Experiență specifică de minimum 5 ani, în domeniul elaborării și/sau verificării implementării cerințelor de business în proiecte de transformare digitală;
  • Deținerea de cunoștințe despre metodologii de implementare a sistemelor informatice;
  • Cunoașterea limbii engleze(citit, scris, vorbit) – nivel mediu.

Bibliografie și tematică specifică:

  1. Business Analysis Body of Knowledge (BABOK Guide) – International Institute of Business Analysis;                  
  2. Business Analysis for Practitioners: A Practice Guide – Project Management Institute;  
  3. The Business Analyst’s Handbook – Howard Podeswa;                
  4. “Writing Effective Use Cases” – Alistair Cockburn;           
  5. Introducing eventstorming – Alberto Brandolini – disponibilă la https://www.eventstorming.com/book/;
  6. Business Analysis Methodology Book – Yayici, Emrah – disponibilă la https://www.amazon.com/Business-Analysis-Methodology-Emrah-Yayici-ebook/dp/B00U1Y0GOK;
  7. Project Management Institute (2017). The PMI Guide to Business Analysis – PMI- disponibilă la https://www.pmi.org/pmbok-guide-standards/foundational/business-analysis.

Bibliografie și tematică generală:

1.  Constituţia României, republicată;                    

2.  H.G. nr. 89/2020 privind organizarea și funcționarea Autorității pentru Digitalizarea României, cu modificările și completările ulterioare;                        

3.  Planul Național pentru Redresare și Reziliență, Componenta 7 – Transformare digitală -disponibilă la           https://mfe.gov.ro/pnrr/;       

4.  Regulamentul (UE) 2021/241 din 12 februarie 2021 de instituire a Mecanismului de redresare şi rezilienţă;                       

5.  Legea nr. 242/2022 privind schimbul de date între sisteme informatice și crearea Platformei Naționale de Interoperabilitate;                   

6.  O.U.G nr. 89/2022  privind înființarea, administrarea și dezvoltarea infrastructurilor și serviciilor informatice de tip cloud utilizate de autoritățile și instituțiile publice;

7.   HG 112/2023 privind aprobarea Ghidului de guvernanță a platformei de cloud guvernamental.

Analist de business nivel 2 (analist de afaceri în domeniul TIC) – 4 posturi – funcții de execuție, studii superioare, program de lucru 8h/zi la UIPTD/Autoritatea pentru Digitalizarea României

Condiții specifice:

  • Studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă;
  • Experiență profesională generală de minimum 5 ani;                   
  • Experiența specifică probată prin prezentarea de documente doveditoare (diplome, certificate, recomandări, adeverințe etc);
  • Experiență profesională specifică în cel puțin 2 proiecte ce au vizat elaborarea și/sau implementarea unor sisteme informatice;
  • Experiență specifică de minimum 3 ani, în domeniul elaborării și/sau verificării implementării cerințelor de business în proiecte de transformare digitală;
  • Deținerea de cunoștințe despre metodologii de implementare a sistemelor informatice;
  • Cunoașterea limbii engleze(citit, scris, vorbit) – nivel mediu.

Bibliografie și tematică specifică:

  1. Business Analysis Body of Knowledge (BABOK Guide) – International Institute of Business Analysis;                  
  2. Business Analysis for Practitioners: A Practice Guide – Project Management Institute;  
  3. The Business Analyst’s Handbook – Howard Podeswa;                
  4. “Writing Effective Use Cases” – Alistair Cockburn;           
  5. Introducing eventstorming – Alberto Brandolini – disponibilă la https://www.eventstorming.com/book/
  6. Business Analysis Methodology Book – Yayici, Emrah – disponibilă la https://www.amazon.com/Business-Analysis-Methodology-Emrah-Yayici-ebook/dp/B00U1Y0GOK;
  7. Project Management Institute (2017). The PMI Guide to Business Analysis – PMI- disponibilă la https://www.pmi.org/pmbok-guide-standards/foundational/business-analysis.

Bibliografie și tematică generală:

1.  Constituţia României, republicată;                    

2.  H.G. nr. 89/2020 privind organizarea și funcționarea Autorității pentru Digitalizarea României, cu modificările și completările ulterioare;                        

3.  Planul Național pentru Redresare și Reziliență, Componenta 7 – Transformare digitală -disponibilă la           https://mfe.gov.ro/pnrr/;  

4.  Regulamentul (UE) 2021/241 din 12 februarie 2021 de instituire a Mecanismului de redresare şi rezilienţă;                       

5.  Legea nr. 242/2022 privind schimbul de date între sisteme informatice și crearea Platformei Naționale de Interoperabilitate;                       

6.  O.U.G nr. 89/2022  privind înființarea, administrarea și dezvoltarea infrastructurilor și serviciilor informatice de tip cloud utilizate de autoritățile și instituțiile publice;

7.   HG 112/2023 privind aprobarea Ghidului de guvernanță a platformei de cloud guvernamental.

Analist de business nivel 3 (analist de afaceri în domeniul TIC) – 2 posturi – funcție de execuție, studii superioare, program de lucru 8h/zi la UIPTD/Autoritatea pentru Digitalizarea României

Condiții specifice:

  • Studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă;  
  • Experiență profesională generală de minimum 3 ani;                   
  • Experiența specifică probată prin prezentarea de documente doveditoare (diplome, certificate, recomandări, adeverințe etc);
  • Experiență profesională specifică în cel puțin 1 proiect ce a vizat elaborarea și/sau implementarea unor sisteme informatice;
  • Experiență specifică de minimum 2 ani, în domeniul elaborării și/sau verificării implementării cerințelor de business în proiecte de transformare digitală;
  • Deținerea de cunoștințe despre metodologii de implementare a sistemelor informatice;
  • Cunoașterea limbii engleze(citit, scris, vorbit) – nivel mediu.

Bibliografie și tematică specifică:

  1. Business Analysis Body of Knowledge (BABOK Guide) – International Institute of Business Analysis;                  
  2. Business Analysis for Practitioners: A Practice Guide – Project Management Institute;  
  3. The Business Analyst’s Handbook – Howard Podeswa;                
  4. “Writing Effective Use Cases” – Alistair Cockburn;           
  5. Introducing eventstorming – Alberto Brandolini – disponibilă la https://www.eventstorming.com/book/;
  6. Business Analysis Methodology Book – Yayici, Emrah – disponibilă la https://www.amazon.com/Business-Analysis-Methodology-Emrah-Yayici-ebook/dp/B00U1Y0GOK;
  7. Project Management Institute (2017). The PMI Guide to Business Analysis – PMI- disponibilă la https://www.pmi.org/pmbok-guide-standards/foundational/business-analysis.

Bibliografie și tematică generală:

1.   Constituţia României, republicată;                    

2.  H.G. nr. 89/2020 privind organizarea și funcționarea Autorității pentru Digitalizarea României, cu modificările și completările ulterioare;                        

3.  Planul Național pentru Redresare și Reziliență, Componenta 7 – Transformare digitală -disponibilă la           https://mfe.gov.ro/pnrr/;  

4.  Regulamentul (UE) 2021/241 din 12 februarie 2021 de instituire a Mecanismului de redresare şi rezilienţă;                       

5.  Legea nr. 242/2022 privind schimbul de date între sisteme informatice și crearea Platformei Naționale de Interoperabilitate;                       

6.  O.U.G nr. 89/2022  privind înființarea, administrarea și dezvoltarea infrastructurilor și serviciilor informatice de tip cloud utilizate de autoritățile și instituțiile publice;

7.   HG 112/2023 privind aprobarea Ghidului de guvernanță a platformei de cloud guvernamental.

Expert arhitect de sistem (arhitect de sistem în domeniul TIC) – 5 posturi – funcții de execuție, studii superioare, program de lucru 8h/zi la UIPTD/Autoritatea pentru Digitalizarea României

Condiții specifice:

  • Studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă; 
  • Experiență profesională generală de minimum 10 ani;                    
  • Experiența specifică probată prin prezentarea de documente doveditoare (diplome, certificate, recomandări, adeverințe etc);
  • Experiență specifică de minimum 5 ani, în domeniul elaborării și/sau implementării proiectelor de transformare digitală ce au inclus componente hardware, software și dezvoltare software;
  • Cunoștințe specifice domeniului arhitecturii de sisteme tip enterprise pentru următoarele (cumulativ): tehnologii de tip cloud, integrarea sistemelor și a aplicațiilor, tehnologii de baze de date, tehnologii de virtualizare;
  • Cunoașterea limbii engleze(citit, scris, vorbit) – nivel mediu.

Bibilografie și tematică specifică:                                     

  1. Patterns of Enterprise Application Architecture – Martin Fowler; 
  2. Enterprise Architecture As Strategy:  Creating a Foundation for Business Execution – Jeanne W. Ross, Peter Weill, David C. Robertson;    
  3. Enterprise Architecture at Work: Modelling, Communication, and Analysis – Marc Lankhorst;   
  4. “Using the TOGAF® Framework to Define and Govern Service-Oriented Architectures” – The Open Group – disponibilă la https://pubs.opengroup.org/togaf-standard/guides/soa.html.

Bibliografie și tematică generală:                      

  1. Constituţia României, republicată;          
  2. H.G. nr. 89/2020 privind organizarea și funcționarea Autorității pentru Digitalizarea României, cu modificările și completările ulterioare;              
  3. Planul Național pentru Redresare și Reziliență, Componenta 7 – Transformare digitală – disponibilă la  https://mfe.gov.ro/pnrr/;
  4. Regulamentul (UE) 2021/241 din 12 februarie 2021 de instituire a Mecanismului de redresare şi rezilienţă;              
  5. Legea nr. 242/2022 privind schimbul de date între sisteme informatice și crearea Platformei Naționale de Interoperabilitate;              
  6. O.U.G nr. 89/2022  privind înființarea, administrarea și dezvoltarea infrastructurilor și serviciilor informatice de tip cloud utilizate de autoritățile și instituțiile publice;  
  7. HG 112/2023 privind aprobarea Ghidului de guvernanță a platformei de cloud guvernamental.            

Expert software nivel 1 (inginer de sistem software) – 2 posturi – funcții de execuție, studii superioare, program de lucru 8h/zi la UIPTD/Autoritatea pentru Digitalizarea României

Condiții specifice:

  • Studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă; 
  • Experiență profesională generală de minimum 10 ani;                    
  • Experiența specifică probată prin prezentarea de documente doveditoare (diplome, certificate, recomandări, adeverințe etc);
  • Experiență specifică de minimum 5 ani, în domeniul elaborării specificațiilor tehnice software și/sau urmăririi implementării cerințelor funcționale și non funcționale pentru proiecte de transformare digitală;
  • Experiență profesională specifică în cel puțin 2 proiecte ce au vizat elaborarea și/sau implementarea unor sisteme informatice;
  • Deținere de cunoștințe în ceea ce privește sistemele de operare și bazele de date;
  • Cunoștințe referitoare la instalarea și configurarea de soluții SW;
  • Cunoașterea limbii engleze(citit, scris, vorbit) – nivel mediu.

Bibliografie și tematică specifică:                                         

  1. HTML și CSS+Flexbox+Bootstrap – disponibilă la:
https://www.w3schools.com/html/
https://www.w3schools.com/css/
https://getbootstrap.com/
  • Php+Laravel sau Javascript+Vue/Angular/React – disponibilă la:
https://www.w3schools.com/php/
https://laravel.com/
https://www.w3schools.com/js/
https://vuejs.org/
https://angularjs.org/
https://react.dev/
  • SQL, în special PostgreSQL – disponibilă la:
https://www.w3schools.com/sql
https://www.tutorialspoint.com/postgresql/index/htm
  • JSON – disponibilă la:
https://jsonapi.org/
  • Versionare și unelte agile – disponibilă la:
https://git-scm.com/book/en/v2
https://www.atlassian.com/agile

Bibliografie și tematică generală:                      

  1. Constituţia României, republicată;          
  2. H.G. nr. 89/2020 privind organizarea și funcționarea Autorității pentru Digitalizarea României, cu modificările și completările ulterioare;              
  3. Planul Național pentru Redresare și Reziliență, Componenta 7 – Transformare digitală – disponibilă la  https://mfe.gov.ro/pnrr/;
  4. Regulamentul (UE) 2021/241 din 12 februarie 2021 de instituire a Mecanismului de redresare şi rezilienţă;              
  5. Legea nr. 242/2022 privind schimbul de date între sisteme informatice și crearea Platformei Naționale de Interoperabilitate;              
  6. O.U.G nr. 89/2022  privind înființarea, administrarea și dezvoltarea infrastructurilor și serviciilor informatice de tip cloud utilizate de autoritățile și instituțiile publice;  
  7. HG 112/2023 privind aprobarea Ghidului de guvernanță a platformei de cloud guvernamental.            

Expert software nivel 2 (inginer de sistem software) – 3 posturi – funcții de execuție, studii superioare, program de lucru 8h/zi la UIPTD/Autoritatea pentru Digitalizarea României

Condiții specifice:

  • Studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă;
  • Experiență profesională generală de minimum 5 ani;                     
  • Experiența specifică probată prin prezentarea de documente doveditoare (diplome, certificate, recomandări, adeverințe etc);
  • Experiență specifică de minimum 3 ani, în domeniul elaborării specificațiilor tehnice software și/sau urmăririi implementării cerințelor funcționale și non funcționale pentru proiecte de transformare digitală;
  • Experiență profesională specifică în cel puțin 2 proiecte ce au vizat elaborarea și/sau implementarea unor sisteme informatice;
  • Cunoștințe în ceea ce privește sistemele de operare și bazele de date;
  • Cunoștințe referitoare la instalarea și configurarea de soluții SW;
  • Cunoașterea limbii engleze(citit, scris, vorbit) – nivel mediu.

Bibliografie și tematică specifică:                                         

  1. HTML și CSS+Flexbox+Bootstrap – disponibilă la:
https://www.w3schools.com/html/
https://www.w3schools.com/css/
https://getbootstrap.com/
  • Php+Laravel sau Javascript+Vue/Angular/React – disponibilă la:
https://www.w3schools.com/php/
https://laravel.com/
https://www.w3schools.com/js/
https://vuejs.org/
https://angularjs.org/
https://react.dev/
  • SQL, în special PostgreSQL – disponibilă la:
https://www.w3schools.com/sql
https://www.tutorialspoint.com/postgresql/index/htm
  • JSON – disponibilă la:
https://jsonapi.org/
  • Versionare și unelte agile – disponibilă la:
https://git-scm.com/book/en/v2
https://www.atlassian.com/agile

Bibliografie și tematică generală:                      

1. Constituţia României, republicată;            

2. H.G. nr. 89/2020 privind organizarea și funcționarea Autorității pentru Digitalizarea României, cu modificările și completările ulterioare;               

3. Planul Național pentru Redresare și Reziliență, Componenta 7 – Transformare digitală – disponibilă la  https://mfe.gov.ro/pnrr/;

4. Regulamentul (UE) 2021/241 din 12 februarie 2021 de instituire a Mecanismului de redresare şi rezilienţă;               

5. Legea nr. 242/2022 privind schimbul de date între sisteme informatice și crearea Platformei Naționale de Interoperabilitate;         

6. O.U.G nr. 89/2022  privind înființarea, administrarea și dezvoltarea infrastructurilor și serviciilor informatice de tip cloud utilizate de autoritățile și instituțiile publice;   

7. HG 112/2023 privind aprobarea Ghidului de guvernanță a platformei de cloud guvernamental.

Expert securitate cibernetică – 2 posturi – funcții de execuție, studii superioare, program de lucru 8h/zi la UIPTD/Autoritatea pentru Digitalizarea României

Condiții specifice:

  • Studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă;   
  • Experiență profesională generală de minimum 10 ani;                  
  • Experiența specifică probată prin prezentarea de documente doveditoare (diplome, certificate, recomandări, adeverințe și orice alte documente justificative etc);
  • Experiență specifică de minimum 5 ani, în domeniul securității cibernetice pentru elaborarea și/sau urmărirea implementării proiectelor de transformare digitală;
  • Experiență profesională specifică în cel puțin 2 proiecte ce au vizat elaborarea și/sau implementarea unor sisteme informatice;
  • Deținerea de cunoștințe în ceea ce privește administrarea și configurarea echipamentelor de securitate cibernetică;
  • Deținerea de cunoștințe cu privire la definirea și urmărirea în implementare a politicilor de securitate cibernetică;
  • Cunoașterea limbii engleze(citit, scris, vorbit) – nivel mediu.

Bibilografie și tematică specifică:

  1. Cloud Security and Privacy: An Enterprise Perspective on Risks and Compliance – Tim Mather, Subra Kumaraswamy, Shahed Latif;
  2. Securing the Cloud: Cloud Computer Security Techniques and Tactics – Vic (J.R.) Winkler;     
  3. Cloud Computing Security: Foundations and Challenges, 2nd Edition – John R. Vacca;  
  4. Cloud Computing with Security and Scalability: Concepts and Practices – Naresh Kumar Sehgal, Pramod Chandra P. Bhatt, John M. Acken;
  5. Ghidurile de securitate ale AWS, Azure și GCP – Amazon/Microsoft/Google;     
  6. Code of Practice for Information Security Controls based on ISO/IEC 27002 for Cloud Services;
  7. CSA Security Guidance for Critical Areas of Focus in Cloud Computing – Cloud Security Alliance – disponibilă la https://cloudsecurityalliance.org/research/guidance/;
  8. Rapoarte OWASP, NIST și ENISA OWASP/NIST/ENISA.       

Bibliografie și tematică generală:                      

  1. Constituţia României, republicată;          
  2. H.G. nr. 89/2020 privind organizarea și funcționarea Autorității pentru Digitalizarea României, cu modificările și completările ulterioare;              
  3. Planul Național pentru Redresare și Reziliență, Componenta 7 – Transformare digitală – disponibilă la  https://mfe.gov.ro/pnrr/;
  4. Regulamentul (UE) 2021/241 din 12 februarie 2021 de instituire a Mecanismului de redresare şi rezilienţă;              
  5. Legea nr. 242/2022 privind schimbul de date între sisteme informatice și crearea Platformei Naționale de Interoperabilitate;              
  6. O.U.G nr. 89/2022  privind înființarea, administrarea și dezvoltarea infrastructurilor și serviciilor informatice de tip cloud utilizate de autoritățile și instituțiile publice;  
  7. HG 112/2023 privind aprobarea Ghidului de guvernanță a platformei de cloud guvernamental.

Expert testare (inginer de dezvoltare a produselor software) – 1 post – funcție de execuție, studii superioare, program de lucru 8h/zi la UIPTD/Autoritatea pentru Digitalizarea României

Condiții specifice:

  • Studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă;   
  • Experiență profesională generală de minimum 5 ani, probată prin prezentarea de documente doveditoare (diplome, certificate, recomandări, adeverințe, orice alte documente justificative etc); 
  • Experiența specifică probată prin prezentarea de documente doveditoare (diplome, certificate, recomandări, adeverințe și orice alte documente justificative etc);
  • Experiență specifică de minimum 3 ani în domeniul elaborării specificațiilor tehnice software și/sau testării cerințelor funcționale și non-funcționale pentru proiecte de transformare digitală;
  • Cunoștințe referitoare la instalarea și configurarea de produse și/sau soluții software;
  • Experiență profesională specifică în cel puțin 2 proiecte ce au vizat elaborarea și/sau implementarea unor sisteme informatice;
  • Cunoașterea limbii engleze (citit, scris, vorbit) – nivel mediu.

Bibilografie și tematică specifică:                     

  1. The Software Test Engineer’s Handbook, 2nd Edition: A Study Guide for the ISTQB Test Analyst and Technical Test Analyst Advanced Level Certificates – Graham Bath, Judy McKay;
  2. The art of software testing, 3rd edition – Glenford J. Myers, Corey Sandler, Tom Badgett.

Bibliografie și tematică generală:                      

  1. Constituţia României, republicată;          
  2. H.G. nr. 89/2020 privind organizarea și funcționarea Autorității pentru Digitalizarea României, cu modificările și completările ulterioare;              
  3. Planul Național pentru Redresare și Reziliență, Componenta 7 – Transformare digitală – disponibilă la  https://mfe.gov.ro/pnrr/;
  4. Regulamentul (UE) 2021/241 din 12 februarie 2021 de instituire a Mecanismului de redresare şi rezilienţă;              
  5. Legea nr. 242/2022 privind schimbul de date între sisteme informatice și crearea Platformei Naționale de Interoperabilitate;              
  6. O.U.G nr. 89/2022  privind înființarea, administrarea și dezvoltarea infrastructurilor și serviciilor informatice de tip cloud utilizate de autoritățile și instituțiile publice;
  7. HG 112/2023 privind aprobarea Ghidului de guvernanță a platformei de cloud guvernamental.

Expert inginer de sistem nivel 1 (inginer de sistem în informatică) – 2 posturi – funcții de execuție, studii superioare, program de lucru 8h/zi la UIPTD/Autoritatea pentru Digitalizarea României

Condiții specifice:

  • Studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă;   
  • Experiență profesională generală de minimum 10 ani, probată prin prezentarea de documente doveditoare (diplome, certificate, recomandări, adeverințe, orice alte documente justificative etc); 
  • Experiența specifică probată prin prezentarea de documente doveditoare (diplome, certificate, recomandări, adeverințe și orice alte documente justificative etc);
  • Experiență specifică în elaborarea specificațiilor tehnice și/sau urmărirea implementării proiectelor de transformare digitală;
  • Cunoașterea limbii engleze (citit, scris, vorbit) – nivel mediu;

Cumulativ:

  • Deținerea de cunoștințe pentru sistemele de operare de tip Microsoft și Linux;
  • Deținerea de cunoștințe privind sistemele de virtualizare (ex: Vmware, Hyper-V);
  • Deținerea de cunoștințe privind administrarea și configurarea rețelelor de comunicații.

Bibilografie și tematică specifică:            

  1. Documentații tehnice, tutoriale și rapoarte CISCO (CCNA)/Juniper Networks/IBM/Nortel Networks/Fortinet/Checkpoint;              
  2. “Computer Networks”, 4th/5th/6th edition – Andrew S. Tanenbaum, David J. Wetherall;
  3. “Configurarea și administrarea rețelelor locale” – disponibilă la https://ro.scribd.com/document/431833251/RL  – Răzvan Rughiniș, Mihai Carabaș, Răzvan Deaconescu, Sergiu Costea. 

Bibliografie și tematică generală:                      

  1. Constituţia României, republicată;          
  2. H.G. nr. 89/2020 privind organizarea și funcționarea Autorității pentru Digitalizarea României, cu modificările și completările ulterioare;              
  3. Planul Național pentru Redresare și Reziliență, Componenta 7 – Transformare digitală – disponibilă la  https://mfe.gov.ro/pnrr/;
  4. Regulamentul (UE) 2021/241 din 12 februarie 2021 de instituire a Mecanismului de redresare şi rezilienţă;              
  5. Legea nr. 242/2022 privind schimbul de date între sisteme informatice și crearea Platformei Naționale de Interoperabilitate;              
  6. O.U.G nr. 89/2022  privind înființarea, administrarea și dezvoltarea infrastructurilor și serviciilor informatice de tip cloud utilizate de autoritățile și instituțiile publice;  
  7. HG 112/2023 privind aprobarea Ghidului de guvernanță a platformei de cloud guvernamental.

Expert inginer de sistem nivel 2 (inginer de sistem în informatică) – 3 posturi – funcții de execuție, studii superioare, program de lucru 8h/zi la UIPTD/Autoritatea pentru Digitalizarea României

Condiții specifice:

  • Studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă;  
  • Experiență profesională generală de minimum 5 ani, probată prin prezentarea de documente doveditoare(diplome, certificate, recomandări, adeverințe, orice alte documente justificative etc);  
  • Experiența specifică probată prin prezentarea de documente doveditoare (diplome, certificate, recomandări, adeverințe și orice alte documente justificative etc);
  • Experiență specifică în elaborarea specificațiilor tehnice și/sau urmărirea implementării proiectelor de transformare digitală;
  • Cunoașterea limbii engleze (citit, scris, vorbit) – nivel mediu;

Cumulativ:

  • Deținerea de cunoștințe pentru sistemele de operare de tip Microsoft și Linux;
  • Deținerea de cunoștințe privind sistemele de virtualizare (ex: Vmware, Hyper-V);
  • Deținerea de cunoștințe privind administrarea și configurarea rețelelor de comunicații.

Bibilografie și tematică specifică:            

  1. Documentații tehnice, tutoriale și rapoarte CISCO (CCNA)/Juniper Networks/IBM/Nortel Networks/Fortinet/Checkpoint;              
  2. “Computer Networks”, 4th/5th/6th edition – Andrew S. Tanenbaum, David J. Wetherall;
  3. “Configurarea și administrarea rețelelor locale” – disponibilă la https://ro.scribd.com/document/431833251/RL  – Răzvan Rughiniș, Mihai Carabaș, Răzvan Deaconescu, Sergiu Costea. 

Bibliografie și tematică generală:                      

  1. Constituţia României, republicată;          
  2. H.G. nr. 89/2020 privind organizarea și funcționarea Autorității pentru Digitalizarea României, cu modificările și completările ulterioare;              
  3. Planul Național pentru Redresare și Reziliență, Componenta 7 – Transformare digitală – disponibilă la  https://mfe.gov.ro/pnrr/;
  4. Regulamentul (UE) 2021/241 din 12 februarie 2021 de instituire a Mecanismului de redresare şi rezilienţă;              
  5. Legea nr. 242/2022 privind schimbul de date între sisteme informatice și crearea Platformei Naționale de Interoperabilitate;              
  6. O.U.G nr. 89/2022  privind înființarea, administrarea și dezvoltarea infrastructurilor și serviciilor informatice de tip cloud utilizate de autoritățile și instituțiile publice;  
  7. HG 112/2023 privind aprobarea Ghidului de guvernanță a platformei de cloud guvernamental.

Expert tehnologii avansate TIC (proiectant de sisteme informatice inteligente pentru TIC) – 2 posturi – funcții de execuție, studii superioare, program de lucru 8h/zi la UIPTD/Autoritatea pentru Digitalizarea României

Condiții specifice:

  • Studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă;     
  • Experiență profesională generală de minimum 5 ani, probată prin prezentarea de documente doveditoare(diplome, certificate, recomandări, adeverințe, orice alte documente justificative etc);
  • Experiența specifică probată prin prezentarea de documente doveditoare (diplome, certificate, recomandări, adeverințe și orice alte documente justificative etc);
  • Experiență specifică în cel puțin 2 proiecte în domeniul implementării de noi tehnologii AI și/sau RPA pentru proiecte de transformare digitală;
  • Cunoașterea limbii engleze(citit, scris, vorbit) – nivel mediu.

Bibilografie și tematică specifică:            

  1. The Robotic Process Automation Handbook: A Guide to Implementing RPA Systems – Tom Taulli;         
  2. UiPath Academy – RPA Solution Architect Learning Path – UiPath – disponibilă la https://academy.uipath.com/;
  3. Artificial Intelligence: A Modern Approach, 4th Edition” – Stuart Russell, Peter Norvig; 
  4. All-in On AI: How Smart Companies Win Big with Artificial Intelligence – Thomas H. Davenport, Nitin Mittal;
  5. Applied Artificial Intelligence: A Handbook for Business Leaders – Mariya Yao, Adelyn Zhou, Marlene Jia.

Bibliografie și tematică generală:                      

  1. Constituţia României, republicată;          
  2. H.G. nr. 89/2020 privind organizarea și funcționarea Autorității pentru Digitalizarea României, cu modificările și completările ulterioare;              
  3. Planul Național pentru Redresare și Reziliență, Componenta 7 – Transformare digitală – disponibilă la  https://mfe.gov.ro/pnrr/;
  4. Regulamentul (UE) 2021/241 din 12 februarie 2021 de instituire a Mecanismului de redresare şi rezilienţă;              
  5. Legea nr. 242/2022 privind schimbul de date între sisteme informatice și crearea Platformei Naționale de Interoperabilitate;              
  6. O.U.G nr. 89/2022  privind înființarea, administrarea și dezvoltarea infrastructurilor și serviciilor informatice de tip cloud utilizate de autoritățile și instituțiile publice;  
  7. HG 112/2023 privind aprobarea Ghidului de guvernanță a platformei de cloud guvernamental.
  1. Dosarele de înscriere la concurs se depun la sediul Autorității pentru Digitalizarea României, în perioada 14 iulie  – 27 iulie 2023,  de luni până joi între orele 08.30 -17.00, vineri între orele 08.30 – 14.30, și trebuie să conțină în mod obligatoriu următoarele documente:

a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 1;

b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;

c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;

d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituția publică;

e) copia carnetului de muncă, a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor/ a experienței profesionale, precum și orice alte documente justificative care demonstrează îndeplinirea condițiilor solicitate pentru ocuparea postului (recomandări, contracte, fișe de post, etc);

f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;

g) adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;

h) curriculum vitae, model comun european.

Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătății.

Actele prevăzute la lit. b), c), d) e) vor fi prezentate și în original în vederea verificării conformității copiilor cu acestea.

Atribuțiile aferente posturilor sunt cele prevăzute în anexa nr.2 la prezentul anunţ.

Relaţii suplimentare se pot obţine de la doamna Iuliana – Gabriela JECU, consilier superior la Biroul Resurse Umane din Bdul. Libertății nr. 14, sector 5, București, telefon: 0374.541.187 și e-mail resurse.umane@adr.gov.ro.

Comunicarea rezultatelor se face prin specificarea punctajului fiecărui candidat și a mențiunii ”admis/respins”, la avizierul ADR și pe pagina de Internet a instituției www.adr.gov.ro, secțiunea ”Carieră”.

  1. Concursul constă în trei probe succesive:
  1. selecția dosarelor de înscriere;
  2. proba scrisă;
  3. interviul.

Candidații declarați „admis” la selecția dosarelor de înscriere vor susține proba scrisă în data de 4 august 2023, ora 11.30, la sediul Autorității pentru Digitalizarea României.

Proba scrisă constă în rezolvarea unor teste – grilă.

Prin proba scrisă se testează cunoştinţele teoretice necesare ocupării postului pentru care se organizează concursul.

Sunt declarați „admis” candidații care au obținut minimum 50 de puncte pentru funcțiile de execuție.

Candidații declarați „admis” la proba scrisă vor susține proba interviu în data de 10 august 2023 la sediul Autorității pentru Digitalizarea României.

În cadrul interviului se testează abilitățile, aptitudinile și motivația candidaților.

Interviul se notează pe baza criteriilor prevăzute şi a punctajelor maxime stabilite de comisia de concurs/examen pentru aceste criterii prin planul de interviu. Criteriile de evaluare ale interviului sunt:

   a) abilităţi şi cunoştinţe impuse de funcţie; 

   b) capacitatea de analiză şi sinteză; 

   c) motivaţia candidatului; 

   d) comportamentul în situaţiile de criză; 

   e) iniţiativă şi creativitate. 

Sunt declarați „admis” la interviu candidații care au obținut minimum 50 de puncte pentru funcțiile de execuție.

Punctajul final se calculează ca medie aritmetică a punctajelor obținute la proba scrisă și interviu.

CALENDARUL DE DESFĂȘURARE A CONCURSULUI

14.07.2023Publicare anunţ
14.07.2023 27.07.2023Depunere dosare de concurs
28.07.2023  31.07.2023Selectia dosarelor de concurs
01.08.2023Afisarea rezultatelor selecției dosarelor
02.08.2023Depunere contestații cu privire la rezultatul selectiei dosarelor
03.08.2023Solutionarea contestatiilor cu privire la rezultatul selectiei dosarelor
04.08.2023Proba scrisa
08.08.2023Depunerea contestatiilor cu privire la rezultatul probei scrise
09.08.2023Solutionarea contestatiilor cu privire la rezultatul probei scrise
10.08.2023Interviul
16.08.2023Depunerea contestatiilor cu privire la rezultatul probei interviu
17.08.2023Solutionarea contestatiilor cu privire la rezultatul probei interviu
18.08.2023Afișare rezultate finale
  1. Afișat în data de 14 iulie 2023, la sediul și pe pagina de internet a ADR.