AUTORITATEA PENTRU DIGITALIZAREA ROMÂNIEI, publică anunțul privind organizarea concursului de recrutare pentru ocuparea unor funcţii publice de execuţie vacante în baza art. VII alin. (3) lit. a) din OUG nr. 156/2024 și art. VII alin. (7)/XI din OUG 121/2023 pentru modificarea și completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum şi pentru modificarea art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 191/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ.
Data publicării anunţului: 21.03.2025
Data de sustinere a probei scrise: 23.04.2025, ora 11:00
Data și ora probei de interviu: se va afișa odată cu afișarea rezultatelor probei scrise
Locaţia de desfăşurare a concursului: Autoritatea pentru Digitalizarea României, Bd. Libertății nr. 14, sector 5, București
Perioada de depunere a dosarelor: 21.03.2025 – 09.04.2025 inclusiv, în intervalul orar L – J: 08.30. – 17.00, V: 08.30 – 14.30
Perioada de verificare a eligibilității candidaților: în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor.
Perioada de depunere a contestațiilor: în termen de o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului pentru fiecare probă a concursului.
Perioada de soluționare contestații: în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.
Postul scos la concurs:
Condiţii generale de ocupare a unei funcții publice:
Candidații trebuie să îndeplinească condițiile prevăzute la art. 465 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, respectiv:
a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
d) are capacitate deplină de exerciţiu;
e) este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;
f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;
g) dovedeşte prin certificat sau, după caz, prin alt tip de document absolvirea unei perfecţionări sau specializări stabilite expres de lege pentru ocuparea unor funcţii publice;
h) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
i) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
j) nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
k) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.
Condiții pentru ocuparea postului
- Pentru Consilier clasa I, grad profesional superior (ID post 548409) – Serviciul management resurse umane
Studii de specialitate: – studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă
Vechime minimă în specialitatea studiilor: minimum 7 ani
Durată timp de muncă: 8h/zi – 40h/saptamâna
Perfecţionări (specializări): –
- Bibliografie și tematică pentru postul de consilier clasa I, grad profesional superior (ID post 548409) – Serviciul management resurse umane
- Constituția României, republicată – Cu tematica document integral;
- Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare – Cu tematica document integral;
- Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare – Cu tematica document integral;
4. Partea I, partea a II-a, titlul I şi titlul II, partea a IV-a, titlul I şi partea a VI-a, titlul I şi titlul II din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare – Cu tematica partea I, partea a II-a, titlul I şi titlul II, partea a IV-a, titlul I şi partea a VI-a, titlul I şi titlul II;
5. Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare – Cu tematica Titlul II Contractul individual de muncă;
6. Hotărârea Guvernului nr. 1066/2008 pentru aprobarea normelor privind formarea profesională a funcţionarilor publici – Cu tematica document integral;
7. Hotărârea Guvernului nr. 89/2020 privind organizarea și funcționarea Autorității pentru Digitalizarea României, cu modificările și completările ulterioare – Cu tematica document integral.
- organizează şi desfăşoară activităţi de pregătire profesională pentru personalul Autorității, conform Planului anual de formare profesională sau la cererea structurilor Autorității astfel:
- colaborează cu diverse instituţii de stat sau private în vederea organizării de cursuri de perfecţionare profesională (ANFP, INA, universităţi, etc.) şi efectuează toate demersurile administrative în acest sens;
- participă la elaborarea Planului anual de pregătire profesională a personalului Autorității;
- asigură promovarea imaginii şi a importanţei instrumentului de formare profesională în dezvoltarea resurselor umane în cadrul Autorității;
- acordă consultanță, asistență și monitorizează, prin consilierul de etică, respectarea normelor de conduită profesională de către funcționarii publici din cadrul Autorității;
- participă la activitatea privind elaborarea procedurilor de lucru (sistem și operaționale) specifice activității de resurse umane;
- realizeaza puncte de vedere, observații cu privire la proiectele de acte normative referitoare la domeniul de activitate și atribuțiile serviciului;
- examinează şi formulează puncte de vedere cu privire la petiţiile adresate Autorității, în domeniul specific de activitate;
- participă în diverse comisii/grupuri de lucru sau seminarii atunci când dispune conducerea Autorității;
- întocmește raportări, informări solicitate de către conducerea ierarhic superioară;
- utilizează programe informatice specifice, conform competențelor legale, în vederea obținerii de informații relevante necesare, care au legătură cu activitatea desfășurată;
- asigură arhivarea documentelor, în conformitate cu prevederile legale și normele interne în vigoare;
- formulează propuneri de îmbunătățire și actualizare în domeniul de activitate;
- semnalează ori de câte ori este cazul neregularitățile pe care le întâmpină în desfășurarea activității;
- asigură evidența lucrărilor repartizate conform regulilor stabilite de conducerea serviciului;
- aplică prevederile legale privind întocmirea, circuitul, păstrarea actelor și a documentelor;
- participă, potrivit programului, la activitățile de formare profesională sau seminarii, pe domeniul de competență, ca urmare a desemnării de către conducerea serviciului;
- păstrează, în conformitate cu legislația în vigoare, pe parcursul exercitării funcției publice și după ce nu mai deține această calitate, secretul de stat, secretul de serviciu, precum și confidențialitatea în legătură cu faptele, informațiile sau documentele de care ia cunoștință pe parcursul exercitării funcției publice;
- respectă normele de drept ale Uniunii Europene sau de drept intern referitoare la protecția datelor cu caracter personal;
- prelucrează numai datele cu caracter personal necesare îndeplinirii atribuțiilor de serviciu și acordă sprijin responsabilului/structurii responsabile cu protecția datelor pentru realizarea activităților specifice ale acestuia/acesteia;
- respectă cerințele legale și reglementările în vigoare aplicabile în domeniul securității și sănătății în muncă, prevenirii și stingerii incendiilor și protecției mediului;
- soluționează și rezolvă orice alte lucrări care revin structurii din care face parte, în baza sarcinilor rezultate din legislația specifică domeniului de activitate, repartizate de conducerea serviciului și a A.D.R.
Conţinutul dosarului de concurs și modalitatea de înscriere la concurs
Dosarul de concurs conţine, în mod obligatoriu:
a) formularul de înscriere prevăzut la anexa nr. 1 a prezentului anunţ;
b) copia cărţii de identitate;
c) copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;
d) copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deţinut, potrivit prevederilor din prezentul cod, după caz;
e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea unor competenţe specifice, după caz
f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecţie de către medicul de familie al candidatului, şi a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
g) cazierul judiciar;
h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
i) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.
Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilităţii şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfăşurării etapei de selecţie, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică. În situaţia în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.
Modelul orientativ al adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată care atestă vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor este prevăzut la anexa nr. 2 a prezentului anunţ.
Adeverinţele care au un alt format decât cel prevăzut la anexa nr. 2 trebuie să cuprindă elemente similare acestuia din care să rezulte cel puţin următoarele informaţii: funcţia/funcţiile ocupată/ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfăşurării activităţii, vechimea în muncă acumulată, precum şi vechimea în specialitatea studiilor
Modalitatea de înscriere la concurs
Dosarul de concurs se poate depune personal de către candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail resurse.umane@adr.gov.ro. Dosarelor de concurs transmise de candidaţi la adresa de e-mail indicată în anunţul de concurs după terminarea programului de lucru al autorităţii sau instituţiei publice, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen.
Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligaţia candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfăşurării probei interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică în cazul promovării concursului.
Relaţii suplimentare se pot obţine la Serviciul Management Resurse Umane din Bd. Libertății nr. 14, sector 5, București, telefon: 0374.541.187 și e-mail resurse.umane@adr.gov.ro