Search
Close this search box.

Anunț de recrutare – concurs pentru ocuparea a 15 posturi vacante contractuale, în afara organigramei Autorității pentru Digitalizarea României, pe perioadă determinată, pentru 18 luni, pe perioada derulării proiectului ,, Sprijin pentru consolidarea capacității administrative a Autorităților Publice Centrale în elaborarea și implementarea proiectelor finanțate din cadrul PCIDIF 2021-2027’’ cod SMIS 318785

19/08/2024

Autoritatea pentru Digitalizarea României organizează în condițiile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare și a Metodologiei interne de recrutare și selecție pentru ocuparea posturilor contractuale înființate în afara organigramei, aferente gestionării și implementării proiectelor cu finanțare din fonduri europene nerambursabile, în data de 02.09.2024, ora 11:00 concurs pentru ocuparea a 15 posturi vacante contractuale, în afara organigramei Autorității pentru Digitalizarea României, pe perioadă determinată, pentru 18 luni, pe perioada derulării proiectului ,, Sprijin pentru consolidarea capacității administrative a Autorităților Publice Centrale în elaborarea și implementarea proiectelor finanțate din cadrul PCIDIF 2021-2027’’ cod SMIS 318785, după cum urmează :

  • Expert IT – Analist de business – 3 posturi, normă fracționată de 4 ore/zi, 20 ore/săptămână;
  • Expert IT – arhitect de sistem – 1 post, normă fracționată de 4 ore/zi, 20 ore/săptămână;
  • Expert IT – expert managementul serviciilor IT – 4 posturi, normă fracționată de 4 ore/zi, 20 ore/săptămână;
  • Expert IT – expert e-guvernare – 6 posturi, normă fracționată de 4 ore/zi, 20 ore/săptămână;
  • Expert activități profesionale categoria I – Expert financiar – 1 post – normă fracționată de 4 ore/zi, 20 ore/săptămână.
  1. Poate ocupa un post vacant în afara organigramei persoana care îndeplinește condițiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și cerințele specifice prevăzute la art. 542 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare:

Condiții generale:

a) are cetățenia română sau cetățenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spațiul Economic European (SEE) sau cetățenia Confederației Elvețiene;

b) cunoaște limba română, scris și vorbit;

c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;

e) îndeplinește condițiile de studii, de expertiză/experiență solicitate și, după caz, alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;

f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securității naționale, contra autorității, contra umanității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni de fals ori contra înfăptuirii justiției, infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcției contractuale pentru care candidează, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea;

g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcția, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfășura activitatea de care s-a folosit pentru săvârșirea infracțiunii sau față de aceasta nu s-a luat măsura de siguranță a interzicerii ocupării unei funcții sau a exercitării unei profesii;

Condiții specifice, bibliografie și tematică:

Expert IT – Analist de business (analist de afaceri în domeniul TIC) – 3 posturi – funcție de execuție, studii superioare, program de lucru 4h/zi, în afara organigramei, la Autoritatea pentru Digitalizarea României

Condiții specifice:

  • Studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă;
  • Experiență profesională generală de minimum 5 ani;
  • Experiența specifică probată prin prezentarea de documente doveditoare (diplome, certificate, recomandări, adeverințe etc);
  • Experiență specifică de minimum 3 ani, în domeniul elaborării și/sau verificării implementării cerințelor de business în proiecte de transformare digitală (probată prin prezentarea de documente doveditoare (diplome, certificate, recomandări, adeverințe etc);
  • Deținerea de cunoștințe despre metodologii de implementare a sistemelor informatice;
  • Experiență profesională specifică în cel puțin 2 proiecte ce au vizat elaborarea de specificații tehnice și/sau implementarea unor sisteme informatice;
  • Cunoştinţe de operare/programare pe calculator (necesitate şi nivel): Microsoft Word și Excel – nivel mediu;
  • Cunoașterea limbii engleze(citit, scris, vorbit) – nivel mediu.

Bibliografie și tematică specifică:                                           

  1. Business Analysis Body of Knowledge (BABOK Guide) – International Institute of Business Analysis;
  2. Business Analysis for Practitioners: A Practice Guide – Project Management Institute;
  3. The Business Analyst’s Handbook – Howard Podeswa;
  4. “Writing Effective Use Cases” – Alistair Cockburn;
  5. Introducing eventstorming –       Alberto Brandolini https://www.eventstorming.com/book/
  6. Business Analysis Methodology Book – Yayici, Emrah https://www.amazon.com/Business-Analysis-Methodology-Emrah-Yayici-ebook/dp/B00U1Y0GOK
  7. Project Management Institute (2017). The PMI Guide to Business Analysis – PMI https://www.pmi.org/pmbok-guide-standards/foundational/business-analysis

Bibliografie și tematică generală:                                 

  1. H.G. nr. 89/2020 privind organizarea și funcționarea Autorității pentru Digitalizarea României, cu modificările și completările ulterioare;
  2. Legea nr. 242/2022 privind schimbul de date între sisteme informatice și crearea Platformei Naționale de Interoperabilitate, cu modificările și completările ulterioare;
  3. HG 112/2023 privind aprobarea Ghidului de guvernanță a platformei de cloud guvernamental, cu modificările și completările ulterioare;
  4. O.U.G nr. 89/2022  privind înființarea, administrarea și dezvoltarea infrastructurilor și serviciilor informatice de tip cloud utilizate de autoritățile și instituțiile publice;
  5. Programul Creștere Inteligentă, Digitalizare și Instrumente Financiare 2021 – 2027 – Prioritatea 2 (https://mfe.gov.ro/pcidif-21-27 );
  6. Hotărârea nr. 941/2013 privind organizarea și funcționarea Comitetului Tehnico-Economic pentru Societatea Informațională, cu modificările și completările ulterioare.

Expert IT – Expert arhitect de sistem (arhitect de sistem în domeniul TIC) – 1 post – funcție de execuție, studii superioare, program de lucru 4h/zi în afara organigramei, la Autoritatea pentru Digitalizarea României

Condiții specifice:

  • Studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă; 
  • Experiență profesională generală de minimum 10 ani;                    
  • Experiența specifică probată prin prezentarea de documente doveditoare (diplome, certificate, recomandări, adeverințe etc);
  • Experiență specifică de minim 5 ani, în domeniul elaborării și/sau implementării proiectelor de transformare digitală ce au inclus componente hardware, software și dezvoltare software (probată prin prezentarea de documente doveditoare (diplome, certificate, recomandări, adeverințe etc);
  • Cunoștințe specifice domeniului arhitecturii de sisteme tip enterprise pentru următoarele (cumulativ): tehnologii de tip cloud, integrarea sistemelor și a aplicațiilor, tehnologii de baze de date, tehnologii de virtualizare;
  • Cunoștințe tehnice în ceea ce privește sistemele de operare și bazele de date;
  • Cunoștințe tehnice în ceea ce privește managementul serviciilor IT;
  • Cunoștințe de operare/programare pe calculator (necesitate și nivel): nivel mediu
  • Cunoașterea limbii engleze (citit, scris, vorbit) – nivel mediu.

Bibliografie și tematică specifică:                                           

  1. Patterns of Enterprise Application Architecture – Martin Fowler;
  2. Enterprise Architecture As Strategy:  Creating a Foundation for Business Execution – Jeanne W. Ross, Peter Weill, David C. Robertson;        
  3. Enterprise Architecture at Work: Modelling, Communication, and Analysis – Marc Lankhorst;
  4. “Using the TOGAF® Framework to Define and Govern Service-Oriented Architectures” – The Open Group – disponibilă la https://pubs.opengroup.org/togaf-standard/guides/soa.html.

Bibliografie și tematică generală:                                 

  1. H.G. nr. 89/2020 privind organizarea și funcționarea Autorității pentru Digitalizarea României, cu modificările și completările ulterioare;
  2. Legea nr. 242/2022 privind schimbul de date între sisteme informatice și crearea Platformei Naționale de Interoperabilitate, cu modificările și completările ulterioare;
  3. HG 112/2023 privind aprobarea Ghidului de guvernanță a platformei de cloud guvernamental, cu modificările și completările ulterioare;
  4. O.U.G nr. 89/2022  privind înființarea, administrarea și dezvoltarea infrastructurilor și serviciilor informatice de tip cloud utilizate de autoritățile și instituțiile publice;
  5. Programul Creștere Inteligentă, Digitalizare și Instrumente Financiare 2021 – 2027 – Prioritatea 2 (https://mfe.gov.ro/pcidif-21-27 );
  6. Hotărârea nr. 941/2013 privind organizarea și funcționarea Comitetului Tehnico-Economic pentru Societatea Informațională, cu modificările și completările ulterioare.

Expert managementul serviciilor IT (analist în domeniul TIC) – 4 posturi – funcție de execuție, studii superioare, program de lucru 4h/zi, în afara organigramei, la Autoritatea pentru Digitalizarea României

Condiții specifice:

  • Studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă; 
  • Experiență profesională generală de minimum 10 ani;
  • Experiența specifică probată prin prezentarea de documente doveditoare (diplome, certificate, recomandări, adeverințe etc);
  • Experiență specifică de minimum 5 ani, în domeniul elaborării și/sau implementării proiectelor de transformare digitală ce au inclus componente hardware, software și dezvoltare software;
  • Experiență în calitate de expert IT în cel puțin 1 proiect care să fi vizat elaborarea de proiecte tehnice, studii de fezabilitate, cereri de finanțare și documentații de atribuire pentru procedurile de achiziții publice cu componentă TIC;
  • Experiență în cel puțin 3 proiecte ce au vizat implementarea unor sisteme informatice la nivelul administratiei publice centrale;
  • Cunoștințe tehnice în ceea ce privește sistemele de operare și bazele de date;
  • Cunoștințe tehnice în ceea ce privește managementul serviciilor IT.
  • Cunoștințe de operare/programare pe calculator (necesitate și nivel): nivel mediu
  • Cunoașterea limbii engleze(citit, scris, vorbit) – nivel mediu.

Bibliografie și tematică specifică:                                                       

  1. ITIL  : https://www.tutorialspoint.com/itil/service_design_overview.htm
  2. TOGAF to define and govern service-oriented arhitectures : https://www.opengroup.org/soa/source-book/togaf/index.htm
  3. Versionare și unelte agile: https://www.atlassian.com/agile
  4. SQL https://www.w3schools.com/sql/default.asp
  5. Arhitecture patterns : https://www.redhat.com/architect/14-software-architecture-patterns
  6. Catalog of patterns of enterprise application arhitecture: https://martinfowler.com/eaaCatalog/

Bibliografie și tematică generală:                               

  1. H.G. nr. 89/2020 privind organizarea și funcționarea Autorității pentru Digitalizarea României, cu modificările și completările ulterioare.
  2. Legea nr. 242/2022 privind schimbul de date între sisteme informatice și crearea Platformei Naționale de Interoperabilitate, cu modificările și completările ulterioare.
  3. HG 112/2023 privind aprobarea Ghidului de guvernanță a platformei de cloud guvernamental, cu modificările și completările ulterioare.
  4. O.U.G nr. 89/2022  privind înființarea, administrarea și dezvoltarea infrastructurilor și serviciilor informatice de tip cloud utilizate de autoritățile și instituțiile publice
  5. Programul Creștere Inteligentă, Digitalizare și Instrumente Financiare 2021 – 2027 – Prioritatea 2 (https://mfe.gov.ro/pcidif-21-27 )
  6. Hotărârea nr. 941/2013 privind organizarea și funcționarea Comitetului Tehnico-Economic pentru Societatea Informațională, cu modificările și completările ulterioare.

Expert IT – expert e-guvernare (specialist e-guvernare)– 6 posturi – funcții de execuție, studii superioare, program de lucru 4h/zi, în afara organigramei, la Autoritatea pentru Digitalizarea României

Condiții specifice:

  • Studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă;
  • Experiență profesională generală de minimum 10 ani;
  • Experiența specifică probată prin prezentarea de documente doveditoare (diplome, certificate, recomandări, adeverințe etc);
  • Experiență specifică de minimum 3 ani, în domeniul elaborării de cereri de finanțare pentru proiectele de digitalizare ale administrației publice, probată prin prezentarea de documente doveditoare (diplome, certificate, recomandări, adeverințe etc) și/sau în implementarea de proiecte de digitalizare & TIC pentru administrația publică și/sau în proiecte de elaborare de politici publice/strategii pentru administrația publică centrală;
  • Cunoașterea limbii engleze (citit, scris, vorbit) – nivel mediu.

Bibliografie și tematică specifică:                   

  1. DECIZIA (UE) 2022/2481 A PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI A CONSILIULUI din 14 decembrie 2022 de instituire a programului de politică pentru 2030 privind deceniul digital https://eur-lex.europa.eu/legal-content/RO/TXT/PDF/?uri=CELEX:32022D2481
  2. Politica publică în domeniul eGuvernării pentru perioada 2021-2030 https://sgg.gov.ro/1/wp-content/uploads/2022/12/Propunere-de-politica-publica-in-domeniul-e-guvernarii.pdf
  3. REGULAMENTUL (UE) 2018/1724 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI din 2 octombrie 2018 privind înființarea unui portal digital unic (gateway) pentru a oferi acces la informații, la proceduri și la servicii de asistență și de soluționare a problemelor și de modificare a Regulamentului (UE) nr. 1024/2012: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/RO/TXT/PDF/?uri=CELEX:32018R1724

Bibliografie și tematică generală:                               

  1. H.G. nr. 89/2020 privind organizarea și funcționarea Autorității pentru Digitalizarea României, cu modificările și completările ulterioare;
  2. Legea nr. 242/2022 privind schimbul de date între sisteme informatice și crearea Platformei Naționale de Interoperabilitate, cu modificările și completările ulterioare;
  3. Programul Creștere Inteligentă, Digitalizare și Instrumente Financiare 2021 – 2027 – Prioritatea 2 (https://mfe.gov.ro/pcidif-21-27)

Expert activități profesionale categoria I – Expert financiar (analist financiar) – 1 post – funcție de execuție, studii superioare, program de lucru 4h/zi, în afara organigramei, la Autoritatea pentru Digitalizarea României

Condiții specifice:

  • Studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă;
  • Experiență profesională generală de minimum 7 ani;
  • Experiență specifică de minimum 2 ani în calitate de expert în proiecte în domeniul financiar, probată prin prezentarea de documente doveditoare (diplome, certificate, recomandări, adeverințe etc);
  • Cunoștințe de operare/programare pe calculator (necesitate și nivel): nivel mediu
  • Cunoașterea limbii engleze (citit, scris, vorbit) – nivel mediu.

Bibliografie și tematică specifică: 

  1. Legea nr.500 din 11 iulie 2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare;
  2. Legea-cadru nr.153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare;
  3. Ordinul MFP nr.1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor instituțiilor publice, precum și organizarea, evidența și raportarea angajamentelor bugetare și legale, cu modificările și completările ulterioare.  

Bibliografie și tematică generală:

  1. H.G. nr. 89/2020 privind organizarea și funcționarea Autorității pentru Digitalizarea României, cu modificările și completările ulterioare;     
  2. Hotărârea nr. 941/2013 privind organizarea și funcționarea Comitetului Tehnico-Economic pentru Societatea Informațională, cu modificările și completările ulterioare;
  3. Programul Creștere Inteligentă, Digitalizare și Instrumente Financiare 2021 – 2027 – Prioritatea 2 (https://mfe.gov.ro/pcidif-21-27 );
  4. Documentele pentru concurs se depun la sediul Autorității pentru Digitalizarea României din Bdul Libertății, nr. 14, sector 5, București, Serviciul Management Resurse Umane, mezanin, camera 2, în perioada 19.08.2024-23.08.2024, de luni până joi între orele 08.30 17.00, vineri între orele 08.30 – 14.30 sau pot fi transmise de candidați prin poșta electronică la adresa de e-mail resurse.umane@adr.gov.ro, Poșta Română sau serviciul de curierat rapid, în termen de 5 zile lucrătoare de la data afișării anunțului. Depunerea electronică a documentelor se va face până cel târziu la terminarea programului de lucru aferent ultimei zile de înscriere, respectiv vineri, 23 august 2024, ora 14:30.

Pentru înscrierea la concurs, candidații trebuie să depună în mod obligatoriu următoarele documente:

a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 1;

b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;

c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;

d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituția publică;

e) copia carnetului de muncă, a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor/a experienței profesionale, precum și orice alte documente justificative care demonstrează îndeplinirea condițiilor solicitate pentru ocuparea postului (recomandări, contracte, fișe de post, etc);

Model adeverinta.

f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;

g) adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;

h) curriculum vitae, model comun european.

În situația în care candidații transmit documentele necesare pentru concurs prin poșta electronică la adresa de e-mail resurse.umane@adr.gov.ro, Poșta Română sau serviciul de curierat rapid, aceștia primesc codul unic de identificare la o adresă de e-mail comunicată de către aceștia în formularul de înscriere și au obligația de a se prezenta la secretarul comisiei de concurs cu documentele menționate la lit. b), lit. c), lit.d) și lit. e), în original, pentru certificarea acestora, pe tot parcursul desfășurării concursului, dar nu mai târziu de data și ora organizării probei scrise, după caz, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de angajare.

Transmiterea documentelor prin poșta electronică se realizează în format pdf cu volum maxim de 1 MB, documentele fiind acceptate doar în formă lizibilă;

Documentul prevăzut la lit. f), respectiv cazierul judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar poate fi descărcat de pe platforma Ghișeul.ro sau poate fi inlocuit cu o declarație pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecția dosarelor și care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituția publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului anterior datei de susținere a probei scrise.

Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătății.

Atribuțiile aferente posturilor sunt cele prevăzute în anexa nr. 2 la prezentul anunţ.

Relaţii suplimentare se pot obţine la Serviciul Management Resurse Umane din Bdul. Libertății nr. 14, sector 5, București, telefon: 0374.541.187 și e-mail resurse.umane@adr.gov.ro.

Comunicarea rezultatelor se face prin specificarea punctajului fiecărui candidat și a mențiunii ”admis/respins”, la avizierul ADR și pe pagina de Internet a instituției www.adr.gov.ro, secțiunea ”Carieră”.

  1. Concursul constă în trei probe succesive:
  1. selecția dosarelor de înscriere;
  2. proba scrisă;
  3. interviul.

Candidații declarați „admis” la selecția dosarelor de înscriere vor susține proba scrisă în data de 02.09.2024, ora 11.00, la sediul Autorității pentru Digitalizarea României.

Prin proba scrisă se testează cunoştinţele teoretice necesare ocupării postului pentru care se organizează concursul.

Sunt declarați „admis” candidații care au obținut minimum 50 de puncte.

Candidații declarați „admis” la proba scrisă pentru funcțiile de expert IT – analist de business, expert IT – expert de e-guvernare și expert activități profesionale categoria I – expert financiar vor susține proba interviu în data de 05.09.2024 la sediul Autorității pentru Digitalizarea României.

Candidații declarați „admis” la proba scrisă pentru funcțiile de expert IT – expert managementul serviciilor IT și expert IT –  expert arhitect de sistem vor susține proba interviu în data de 06.09.2024 la sediul Autorității pentru Digitalizarea României.

În cadrul interviului se testează abilitățile, aptitudinile și motivația candidaților.

Interviul se notează pe baza criteriilor prevăzute şi a punctajelor maxime stabilite de comisia de concurs/examen pentru aceste criterii prin planul de interviu. Criteriile de evaluare ale interviului sunt:

  1. abilităţi şi cunoştinţe impuse de funcţie; 
  2. capacitatea de analiză şi sinteză; 
  3. motivaţia candidatului; 
  4. comportamentul în situaţiile de criză; 
  5. abilități de comunicare;
  6. iniţiativă şi creativitate.

Sunt declarați „admis” la interviu candidații care au obținut minimum 50 de puncte.

Punctajul final se calculează ca medie aritmetică a punctajelor obținute la proba scrisă și interviu.

CALENDARUL DE DESFĂȘURARE A CONCURSULUI

19.08.2024Publicare anunţ
19.08.2024-23.08.2024  Depunere dosare de concurs
26.08.2024Selectia dosarelor de concurs
27.08.2024Afisarea rezultatelor selecției dosarelor
28.08.2024Depunere contestații cu privire la rezultatul selectiei dosarelor
29.08.2024Solutionarea contestatiilor cu privire la rezultatul selectiei dosarelor
02.09.2024Proba scrisa
02.09.2024Afisarea rezultatelor probei scrise
03.09.2024Depunerea contestatiilor cu privire la rezultatul probei scrise
04.09.2024Solutionarea contestatiilor cu privire la rezultatul probei scrise
05.09.2024 – 06.09.2024Interviul
09.09.2024Afisarea rezultatelor probei interviu
10.09.2024Depunerea contestatiilor cu privire la rezultatul probei interviu
11.09.2024Solutionarea contestatiilor cu privire la rezultatul probei interviu
12.09.2024Afișare rezultate finale
Max. 27.09.2024Prezentare la post – în termen de maximum 15 zile calendaristice de la data afișării rezultatelor finale; excepții se pot solicita în termen de 3 zile lucrătoare de la afișarea rezultatului concursului.
  1. Afișat în data de 19 august 2024, la sediul și pe pagina de internet a ADR.