Search
Close this search box.

Anunțul privind organizarea Concursului de recrutare pentru ocuparea unei funcții publice de execuție la Serviciul management resurse umane _17.06.2024 – ora 11, proba scrisă.

17/05/2024

AUTORITATEA PENTRU DIGITALIZAREA ROMÂNIEI, publică anunțul privind organizarea concursului de recrutare pentru ocuparea unei funcţii publice de execuţie vacantă în baza      art. VII alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 115/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene și art. VII alin. (7)/XI/XII din Ordonanța de urgență nr. 121/2023 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum şi pentru modificarea art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 191/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ.

Data publicării anunţului: 17.05.2024

Data de sustinere a probei scrise: 17.06.2024, ora 11:00

Data și ora probei de interviu: se va afișa odată cu afișarea rezultatelor probei scrise

Locaţia de desfăşurare a concursului: Autoritatea pentru Digitalizarea României, Bd. Libertății nr. 14, sector 5, București

Perioada de depunere a dosarelor: 17.05.2024 – 05.06.2024 inclusiv, în intervalul orar L – J: 08.30. – 17.00, V: 08.30 – 14.30

Perioada de verificare a eligibilității candidaților: în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor.

Perioada de depunere a contestațiilor: în termen de o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului pentru fiecare probă a concursului.

Perioada de soluționare contestații: în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.

Postul scos la concurs:

  • 1 post de consilier clasa I grad profesional superior la Serviciul management resurse umane – Compartimentul dezvoltarea capacității administrative, normă întreagă de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână;

Condiţii generale de ocupare a unei funcții publice:

Candidații trebuie să îndeplinească condițiile prevăzute la art. 465 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, respectiv:

a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;

b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;

c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;

d) are capacitate deplină de exerciţiu;

e) este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;

f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;

g) dovedeşte prin certificat sau, după caz, prin alt tip de document absolvirea unei perfecţionări sau specializări stabilite expres de lege pentru ocuparea unor funcţii publice;

g1) are cunoştinţe teoretice în domeniul tehnologiei informaţiei, nivel utilizator începător; (nu se aplică funcţiilor publice vacante şi temporar vacante care se ocupă prin concurs organizat în condiţiile prevăzute la art. VII şi art. XV din OUG nr. 121/2023)

g2) îndeplineşte condiţia de ocupare a postului referitoare la obţinerea unui aviz sau a unei autorizaţii, în condiţiile legii, în situaţia în care pentru funcţia publică respectivă este prevăzută ca obligatorie această condiţie de ocupare a postului, justificată de îndeplinirea unor atribuţii care necesită un astfel de aviz sau autorizaţie;

h) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;

i) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;

j) nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;

k) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.

Condiții specifice pentru ocuparea posturilor

Studii de specialitate: Studii universitare de licență, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă;

Vechime minimă în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice: minimum 7 ani;

Bibliografie și tematică:

  1. Constituția României, republicată;

Cu tematica document integral;

2. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

Cu tematica document integral;

3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

Cu tematica document integral;

4. Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;

Cu tematica Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;

5. Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

Cu tematica Titlul II Contractul individual de muncă;

6.    Hotărârea Guvernului nr. 1066/2008 pentru aprobarea normelor privind formarea profesională a funcţionarilor publici; 

 Cu tematica document integral;

7. Hotărârea Guvernului nr. 89/2020 privind organizarea și funcționarea Autorității pentru Digitalizarea României, cu modificările și completările ulterioare;      

Cu tematica document integral.

Atribuţii stabilite în fişa postului:

1. organizează şi desfășoară activități de pregătire profesională pentru personalul Autorității, conform Planului anual de formare profesională sau la cererea structurilor Autorității astfel:

i. în cadru organizat, care să asigure întâlnirea nemijlocită a participanților cu formatorii, în spații special amenajate;

ii. online prin utilizarea unei platforme e-learning;

2. stabilește în colaborare cu structurile de specialitate, obiectivele, structura și conținutul tematic al programelor de formare profesională specifice nevoilor de formare identificate;

3. colaborează cu diverse instituții de stat sau private în vederea organizării de cursuri de perfecționare profesională (ANFP, INA, universități, etc.) și efectuează toate demersurile administrative în acest sens;

4. participă la elaborarea planului anual de formare profesională a personalului Autorității;

5. asigură promovarea imaginii și a importanței instrumentului de formare profesională în dezvoltarea resurselor umane în cadrul Autorității;

6. participă la activitatea privind elaborarea procedurilor de lucru (sistem și operaționale) specifice activității de resurse umane;

7. realizează puncte de vedere, observații cu privire la proiectele de acte normative referitoare la domeniul de activitate și atribuțiile Serviciului management resurse umane;

8. participă la aplicarea prevederilor legale privind acordarea drepturilor salariale și a altor drepturi de personal și actualizează sau modifică și completează ori de câte ori este cazul actele administrative prin care sunt stabilite drepturile salariale și alte drepturi pentru personalul Autorității;

9. participă în diverse comisii/grupuri de lucru sau seminarii atunci când dispune conducerea Autorității;

10. elaborează documentația necesară pentru stabilirea structurii organizatorice, numărului de posturi, statul de funcții, pentru UIPTD, UMP, UIP;

11. aplică prevederile Codului Muncii în ceea ce privește angajarea, modificarea, suspendarea sau încetarea contractului individual de muncă, pentru personalul contractual angajat în afara organigramei, pe perioadă determinată;

12. întocmește, actualizează și răspunde de dosarele personale pentru personalul angajat în afara organigramei;

13. întocmește raportări, informări solicitate de către conducerea ierarhic superioară;

14. utilizează programe informatice specifice, conform competențelor legale, în vederea obținerii de informații relevante necesare, care au legătură cu activitatea desfășurată;

15. asigură arhivarea documentelor, în conformitate cu prevederile legale și normele interne în vigoare;

16. formulează propuneri de îmbunătățire și actualizare în domeniul de activitate;

17. participă la acțiunile și activitățile organizate de conducerea instituției, conform dispozițiilor superiorilor ierarhici, în limita mandatului primit;

18. semnalează ori de câte ori este cazul neregularitățile pe care le întâmpină în desfășurarea activității;

19. asigură evidența lucrărilor repartizate conform regulilor stabilite de conducerea serviciului;

20. soluționează și rezolvă orice alte lucrări care revin structurii din care face parte, în baza sarcinilor rezultate din legislația specifică domeniului de activitate, repartizate de conducerea serviciului și a A.D.R.;

21. aplică prevederile legale privind întocmirea, circuitul, păstrarea actelor și a documentelor;

22. asigură și răspunde pentru întocmirea corespondenței curente repartizate;

23. participă, potrivit programului, la activitățile de formare profesională sau seminarii, pe domeniul de competență, ca urmare a desemnării de către conducerea serviciului;

24. păstrează, în conformitate cu legislația în vigoare, pe parcursul exercitării funcției publice și după ce nu mai deține această calitate, secretul de stat, secretul de serviciu, precum și confidențialitatea în legătură cu faptele, informațiile sau documentele de care ia cunoștință pe parcursul exercitării funcției publice;

25. respectă normele de drept ale Uniunii Europene sau de drept intern referitoare la protecția datelor cu caracter personal;

26. prelucrează numai datele cu caracter personal necesare îndeplinirii atribuțiilor de serviciu și acordă sprijin responsabilului/structurii responsabile cu protecția datelor pentru realizarea activităților specifice ale acestuia/acesteia;

27. îndeplineşte orice alte sarcini dispuse de conducerea serviciului, în conformitate cu legislaţia în vigoare.

Conţinutul dosarului de concurs și modalitatea de înscriere la concurs

Dosarul de concurs conţine, în mod obligatoriu:

a) formularul de înscriere prevăzut la anexa nr. 1 a prezentului anunţ;

b) copia cărţii de identitate;

c) copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;

d) copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deţinut, potrivit prevederilor din prezentul cod, după caz;

e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea unor competenţe specifice, după caz;

f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecţie de către medicul de familie al candidatului, şi a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;

g) cazierul judiciar;

h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;

i) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.

Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilităţii şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfăşurării etapei de selecţie, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică. În situaţia în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.

Modelul orientativ al adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată care atestă vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor este prevăzut la anexa nr. 2 a prezentului anunţ.

Adeverinţele care au un alt format decât cel prevăzut la anexa nr. 2 trebuie să cuprindă elemente similare acestuia din care să rezulte cel puţin următoarele informaţii: funcţia/funcţiile ocupată/ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfăşurării activităţii, vechimea în muncă acumulată, precum şi vechimea în specialitatea studiilor

Modalitatea de înscriere la concurs

Dosarul de concurs se poate depune personal de către candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail resurse.umane@adr.gov.ro. Dosarelor de concurs transmise de candidaţi la adresa de e-mail indicată în anunţul de concurs după terminarea programului de lucru al autorităţii sau instituţiei publice, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen.

Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligaţia candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfăşurării probei interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică în cazul promovării concursului.

Relaţii suplimentare se pot obține la doamna Elena ALBĂSTROIU – Serviciul management resurse umane din Bd. Libertății nr. 14, sector 5, București, telefon: 0374.541.187, interior 1187 și e-mail resurse.umane@adr.gov.ro.