Search
Close this search box.

Anunț privind organizarea concursului de recrutare pentru ocuparea unei funcţii publice de execuţie vacante de consilier achiziții publice, clasa I, grad profesional superior la Serviciul achiziții publice

12/04/2024

AUTORITATEA PENTRU DIGITALIZAREA ROMÂNIEI, publică anunțul privind organizarea concursului de recrutare pentru ocuparea unei funcţii publice de execuţie vacante în baza art. VII alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 115/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene și art. VII alin. (7)/XI/XII din Ordonanța de urgență nr. 121/2023 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum şi pentru modificarea art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 191/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ.

Data publicării anunţului: 12.04.2024

Data de sustinere a probei scrise: 20.05.2024, ora 11:00

Data și ora probei de interviu: se va afișa odată cu afișarea rezultatelor probei scrise

Locaţia de desfăşurare a concursului: Autoritatea pentru Digitalizarea României, Bd. Libertății nr. 14, sector 5, București

Perioada de depunere a dosarelor: 12.04.2024 – 07.05.2024 inclusiv, în intervalul orar                         L – J: 08.30. – 17.00, V: 08.30 – 14.30

Perioada de verificare a eligibilității candidaților: în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor.

Perioada de depunere a contestațiilor: în termen de o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului pentru fiecare probă a concursului.

Perioada de soluționare contestații: în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.

Postul scos la concurs:

  • Consilier achiziții publice clasa I, grad superior – Serviciul achiziții publice, normă întreagă de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.

Condiții pentru ocuparea postului

Pentru Consilier achiziții publice clasa I, grad profesional superior – Serviciul achiziții publice

Studii de specialitate:

– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă.

– Vechime minimă în specialitatea studiilor 7 ani

– Durată timp de muncă: 8h/zi – 40h/saptamâna

Cerinţe specifice:

– disponibilitatea la flexibilitatea programului de lucru.

Cunoștințe teoretice în domeniul tehnologiei informației (necesitate și nivel de cunoaștere):

– Cunoştinţe Operare, Utilizarea computerului şi organizarea fişierelor – MS Windows, nivel de baza, se dovedeşte în cadrul probei scrise

– Cunoştinţe Operare, Alte cunostinte, nivel de baza, se dovedeşte în cadrul probei scrise, Internet, SEAP

Limbi străine (necesitate și nivel de cunoaștere):

– Limba Engleza, nivel mediu, se dovedeşte în cadrul probei scrise

Bibliografie și tematică:

1. Constituția României, republicată – cu tematica Constituția României, republicată;

2. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare – cu tematica Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare – cu tematica Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

4. Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare – cu tematica Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;

5. Hotărârea Guvernului nr. 89/2020 privind organizarea și funcționarea Autorității pentru Digitalizarea României, cu modificările și completările ulterioare – cu tematica document integral;

6. Legea nr. 242/2022 privind schimbul de date între sisteme informatice şi crearea Platformei naţionale de interoperabilitate – cu tematica document integral;

7. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 89/2022 privind înfiinţarea, administrarea şi dezvoltarea infrastructurilor şi serviciilor informatice de tip cloud utilizate de autorităţile şi instituţiile publice, cu modificările și completările ulterioare – cu tematica document integral;

8. Hotărârea Guvernului nr. 112/2023 privind aprobarea Ghidului de guvernanţă a platformei de cloud guvernamental – cu tematica document integral;

9. Legea nr. 179/2022 privind datele deschise şi reutilizarea informaţiilor din sectorul public – cu tematica document integral;

10. Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare – cu tematica document integral;

11. Normele metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziție publică /acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, aprobate prin HG nr. 395/2016, cu modificările și completările ulterioare – cu tematica document integral;

12. Legea nr. 101/2016 privind remediile și căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziție publică, a contractelor sectoriale și a contractelor de concesiune de lucrări și concesiune de servicii, precum și pentru organizarea și funcționarea Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor, cu modificările și completările ulterioare – cu tematica Capitolul I Dispoziții generale Capitolul III Contestația formulată pe cale administrativjurisdicțională Capitolul IV Calea de atac împotriva deciziilor Consiliului Capitolul IV Sistemul de remedii judiciar;

13. ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ A GUVERNULUI nr. 98 din 14 decembrie 2017 privind funcția de control ex ante al procesului de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru de achiziție publică, a contractelor/acordurilorcadru sectoriale și a contractelor de concesiune de lucrări și concesiune de servicii – cu tematica Capitolul II Activitatea de control ex ante – integral;

14. Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență nr. 98/2017 privind funcția de control ex ante al procesului de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru de achiziție publică, a contractelor/acordurilor-cadru sectoriale și a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, aprobate prin HOTĂRÂREA DE GUVERN nr. 419 din 8 iunie 2018 cu modificările și completările ulterioare – cu tematica Capitolul II Desfășurarea activității de control ex ante al documentației de atribuire, anunțului de participare/ de participare simplificat/de concurs/de concesionare, al anunțului de tip erată și al propunerii de răspuns la solicitările de clarificări/informații suplimentare – integral Capitolul III Desfășurarea activității de control al procesului de evaluare a ofertelor/candidaturilor și de atribuire a contractului – integral Capitolul IV Aspecte specifice ale controlului ex ante al procedurilor de negociere fără publicare prealabilă și al modificărilor contractuale – integral Capitolul V Avizul conform al ANAP – integral Capitolul VI Procedura de conciliere – integral;

15. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 155 / 2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului – național de relansare și reziliență necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile și nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare și reziliență (denumită în continuare OUG nr.155/2020) – cu tematica document integral;

16. Ordonanța de urgență nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituțional și financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare și reziliență, precum și pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului național de redresare și reziliență necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile și nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare și reziliență, respectiv normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgenta a Guvernului nr. 124/2021, cu modificările ulterioare – cu tematica Capitolul I Obiectul reglementării. Definiţii Capitolul II Instituţiile şi organismele cu atribuţii în coordonarea, gestionarea şi controlul fondurilor acordate în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă Capitolul V Angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor efectuate la nivelul reformelor/investiţiilor, inclusiv la nivelul investiţiilor specifice locale aferente Mecanismului de redresare şi rezilienţă Capitolul VIII Control, audit, nereguli, păstrarea documentelor;

17. ORDINUL MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE nr.1792 / 2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenta şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale – cu tematica document integral;

18. LEGEA nr.500 din 11 iulie 2002 privind finanţele publice – cu tematica Secţiunea a 4- a Execuţia bugetară.

Atribuţii stabilite în fişa postului, precum şi alte date necesare desfăşurării concursului:

  1. Asigură aplicarea prevederilor legale în domeniul achizițiilor publice, însușirea și aplicarea legislației specifice achizițiilor publice precum și a modificărilor și completărilor ulterioare a acesteia;
  2. Participă la elaborarea procedurilor operaționale aplicabile achiziției directe, a procedurilor de atribuire, reglementate de legislația incidentă în domeniul achiziții publice, respectiv la elaborarea procedurilor proprii pentru achiziția serviciilor sociale și alte servicii specifice, din cadrul Anexei nr.2;
  3. elaborează și înaintează spre aprobare proiectul Programului Anual al Achizițiilor Publice (PAAP), pe baza necesităților și priorităților comunicate de celelalte structuri din cadrul Autorității, cu încadrarea în limitele prevăzute în bugetul aprobat conform clasificației bugetare;
  4. modifică/actualizează Programului Anual al Achizițiilor Publice ori de câte ori apar necesități care nu au fost cuprinse în varianta inițială, iar introducerea acestora în program este permisă de asigurarea surselor de finanțare, precum și existența aprobărilor bugetare;
  5. organizează, dacă este cazul, consultări ale pieței în vederea pregătirii achiziției, prin raportare la obiectul principal al contractului de achiziții publică/acordului-cadru/sistemului dinamic de achiziții, și pentru informarea operatorilor economici cu privire la planurile de achiziții și cerințele avute în vedere în legătură cu acestea, făcând cunoscut acest lucru prin intermediul SEAP, precum și prin orice alte mijloace;
  6. asigură suport informațional, din punct de vedere al legislației domeniului achiziției publice, prin platforma SEAP, compartimentelor beneficiare din cadrul Autorității, în realizarea studiului de cercetarea pieței pentru determinarea valorilor estimate a achizițiilor, asigurând astfel o bază de date proprii cu privire la furnizorii de bunuri, prestatorii de servicii și/sau executanții de lucrări privind achizițiile ce fac obiectul programului de achiziții;
  7. colaborează cu structura inițiatoare în definitivarea documentelor care alcătuiesc documentația de atribuire, respectiv caietului de sarcini al achiziției/cerințele beneficiarului, proiectului de prevederi contractuale, formulare, strategiei de contractare;
  8. Stabilește aplicabilitatea procedurilor de atribuire reglementate de legislația incidentă în domeniul achizițiilor publice în raport de valoarea estimată, obiectul contractului și a modalităților speciale de atribuire, respectiv realizarea achiziției directe pe baza unei note justificative care va fi aprobată de superiorul ierarhic;
  9. Asigură transmiterea în platforma SEAP a documentației de atribuire, împreună cu documentele suport, in vederea inițierii procedurii de atribuire în cauză;
  10. Elaborează declarația persoanelor cu putere de decizie necesară asigurării pașilor procedurilor aferenți documentului de integritate emis de către ANI;
  11. elaborează și/sau corectează informațiile de la nivelul documentației de atribuire, respectiv a documentelor suport, ca urmare a emiterii de către ANAP a unui aviz conform condiționat, în cazul selectării procedurilor de atribuire a contractelor de achiziției publică de către ANAP
  12. inițiază prin intermediul platformei SEAP, la nivelul național și/sau la nivel internațional, prin JOUE, anunțul de participare/participare simplificat/anunțului de concurs;
  13. inițiază achizițiile de servicii prin transmiterea unei invitații la o procedură concurențială a potențialilor ofertanți pentru achiziția de servicii din cadrul Anexei nr.2 și/sau achiziții exceptate de la aplicabilitatea legislației in domeniul achizițiilor publice;
  14. Asigură coordonarea și înregistrarea solicitărilor de clarificări la documentația de atribuire pentru procedurile de atribuire pentru care este responsabil, raportându-se la calendarul procedurii aprobat;
  15. Coordonează proiectul de răspuns consolidat la solicitările de clarificări, pe baza informațiilor acordate de structurile de specialitate beneficiare, precum și asigurarea publicării acestuia raportat la termenele minime legale;
  16. Elaborează și coordonează clarificările din oficiu la documentația de atribuire, respectiv anunțului de tip erată și/sau clarificările din oficiu în mod automat;
  17. Elaborează „referatul privind necesitatea” emiterii unei decizii de numire a membrilor in cadrul comisiei de evaluare;
  18. Elaborează procesele verbale aferente fazelor de evaluare, a rapoartelor intermediare și/sau raportului procedurii de atribuire în baza hotărârilor comisiei de evaluare, raportat la documentele standardizate, ca formă și conținut, așa cum sunt publicate prin Ordin al Președintelui ANAP;
  19. Elaborează solicitările de clarificări pentru fiecare din fazele/etapelor de evaluare;
  20. Elaborează cererile de conciliere, ca urmare a emiterii avizelor conform condiționate de către ANAP, dacă este cazul;
  21. Elaborează comunicările către toți operatorii economici participanți la procedura de atribuire;
  22. Asigură relaționarea în cazul depunerii contestațiilor până la soluționarea acestora;
  23. Răspunde de constituirea și păstrarea dosarului achiziției publice în baza legislației în vigoare;
  24. Transmite structurii beneficiare, in format electronic, toata documentația de atribuire, împreună cu documentele suport in vederea asigurării managementului de contract;
  25. Asigură obligativitatea publicării la nivelul platformei digitale SEAP, respectiv JOUE, după caz, a anunțului de atribuire pentru contractele/acordurile cadru atribuite, respectiv pentru contractele subsecvente atribuite în vederea executării acordului cadru;
  26. Participă la implementarea de proiecte finanțate din fonduri structurale sau fonduri europene unde instituția este beneficiar;
  27. Analizează, extrage informații și formulează răspunsuri la solicitări, conform Legii privind liberul acces la informațiile de interes public, conform atribuțiilor de serviciu;
  28. Răspunde de arhivarea și soluționarea documentelor întocmite conform fișei postului;
  29. Are obligația de a semnala conducerii pe linie ierarhică, orice neregularitate care apare în legătură cu procedurile de lucru stabilite la nivelul serviciului sau instituției, precum și orice riscuri ce ar putea afecta rezultatele activității sale de zi cu zi și face propuneri în baza legislației în vigoare;
  30. Elaborează și actualizează PO/PS pe care le consideră a fi necesare pentru activitatea curentă, cu încadrare în termenele stabilite, conform OSGG nr.600/2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităților publice;
  31. Duce la îndeplinire, respectând termenele, măsurilor dispuse de Curtea de Conturi a României și/sau Autoritatea de Audit, de pe lângă Curtea de Conturi, conform atribuțiilor de serviciu, colaborează cu  Structurilor interne și/sau externe menționate în raport sau pe care consideră că au obligația să le ducă la îndeplinire și/sau să prezinte informații necesare. Corespondența se efectuează prin adrese de înaintare sub semnătura șefului de serviciu/ secretar general/ președinte după caz;
  32. Formulează răspunsuri la adresele/solicitările structurilor ADR şi/sau după caz alte solicitări externe repartizate;
  33. Analizează legislația în vigoare și asigură gestionarea documentelor care i-au fost repartizate spre rezolvare, până la predarea acestora în arhiva instituției;
  34. Contribuie la buna desfășurăre a activității din sfera sa de activitate;
  35. Răspunde de bunurile materiale luate pe inventar propriu;
  36. Păstrează confidențialitatea în legătură cu informațiile sau documentele de care ia cunoștință în exercitarea funcției;
  37. Îndeplinește cu profesionalism, loialitate, corectitudine și în mod conștiincios îndatoririle de serviciu și se abține de la orice faptă care ar putea aduce prejudicii Autorității pentru Digitalizarea României;
  38. Răspunde pentru întocmirea corectă, în termen și în conformitate cu reglementările legale în domeniul său de activitate,  pentru toate lucrările ce îi sunt repartizate;
  39. Colaborează cu celelalte structuri ale instituției privind ducerea la îndeplinire conform termenelor de lucru, a lucrărilor ce îi sunt repartizate, conform reglementărilor legale în vigoare.
  40. Participă la elaborarea raportului de activitate anual pe obiective și îl supune spre aprobare șefului de serviciu;
  41. Este obligat să respecte instrucțiunile de protecția muncii și instrucțiunile de prevenire și stingere a incendiilor;
  42. Respecta prevederilor Regulamentului de Ordine Interioară și a Codului de etică;
  43. Îndeplinește și alte sarcini stabilite de către conducerea instituției, conform domeniului de activitate.
  44. Prelucrează numai datele cu caracter personal necesare îndeplinirii atribuțiilor de serviciu, respectând cerințele în domeniul datelor cu caracter personal.

Conţinutul dosarului de concurs și modalitatea de înscriere la concurs

Dosarul de concurs conţine, în mod obligatoriu:

a) formularul de înscriere prevăzut la anexa nr. 1 a prezentului anunţ;

b) copia cărţii de identitate;

c) copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;

d) copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deţinut, potrivit prevederilor din prezentul cod, după caz;

e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea unor competenţe specifice, după caz;

f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecţie de către medicul de familie al candidatului, şi a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;

g) cazierul judiciar;

h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;

i) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.

Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilităţii şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfăşurării etapei de selecţie, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică. În situaţia în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.

Modelul orientativ al adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată care atestă vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor este prevăzut la anexa nr. 2 a prezentului anunţ.

Adeverinţele care au un alt format decât cel prevăzut la anexa nr. 2 trebuie să cuprindă elemente similare acestuia din care să rezulte cel puţin următoarele informaţii: funcţia/funcţiile ocupată/ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfăşurării activităţii, vechimea în muncă acumulată, precum şi vechimea în specialitatea studiilor

Modalitatea de înscriere la concurs

Dosarul de concurs se poate depune personal de către candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail resurse.umane@adr.gov.ro. Dosarelor de concurs transmise de candidaţi la adresa de e-mail indicată în anunţul de concurs după terminarea programului de lucru al autorităţii sau instituţiei publice, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen.

Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligaţia candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfăşurării probei interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică în cazul promovării concursului.

Relaţii suplimentare se pot obţine de la doamna Carmen – Monica BRATU, consilier superior – Serviciul management resurse umane