Desfășurare activitate CTS/CTE în perioada sărbătorilor de iarnă:
Comitetul Tehnico-Economic pentru Societatea Informațională (CTE) comunică tuturor instituțiilor publice interesate că în perioada sărbătorilor de iarnă activitatea CTE/CTS se va desfășura după cum urmează:
– în data de 17.12.2024 – ședință CTS (ultima din anul 2024)
– în data de 19.12.2024 – ședința CTE (ultima din anul 2024)
Activitatea CTS/CTE va fi reluată în anul 2025, începând cu data de 09.01.2025. Prima ședință a CTE va avea loc în data de 10.01.2025.
Ulterior acestei date, ședințele CTS/CTE vor fi organizate săptămânal, în conformitate cu prevederile Regulamentului CTE.
În scopul elaborării și monitorizării implementării politicii Guvernului în domeniul tehnologiei informației și societății informaționale, precum și al corelării acesteia cu politicile europene, Autoritatea pentru Digitalizarea României este asistată de Comitetul Tehnico-Economic pentru Societatea Informațională, organism fără personalitate juridică, denumit în continuare Comitetul Tehnico-Economic.”
Contact Secretariat CTE
Email: cte@adr.gov.ro
Nr. telefon: 0374 54 11 90
1. Președinte – Președintele Autorității pentru Digitalizarea României;
2. Secretariatul General al Guvernului;
3. Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării;
4. Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației;
5. Ministerul Finanțelor;
6. Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene;
7. Ministerul Afacerilor Interne;
8. Serviciul Român de Informații;
9. Serviciul de Telecomunicații Speciale;
10. Agenția Națională pentru Achiziții Publice;
11. Ministerul Apărării Naționale;
12. Directoratul Național de Securitate Cibernetică;
13. Ministerul Justiției
14. Un membru cu statut permanent, funcționar public cu funcție de conducere din cadrul structurii de specialitate din Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, minister cu rol de coordonator național al Planului Național de Redresare și Reziliență.
1. În vederea asigurării interoperabilității sistemelor informatice și a eliminării finanțărilor multiple și suprapunerilor funcționale:
(i) strategiile din domeniul tehnologiei informației și comunicațiilor și e-guvernării;
(ii) documentațiile tehnice aferente proiectelor de finanțare, inclusiv PCDIF, care au o componentă specifică domeniului tehnologiei informației și comunicațiilor, ale instituțiilor publice, din punctul de vedere al securității cibernetice, interoperabilității, funcționalităților, arhitecturilor sistemelor informatice, tehnologiilor utilizate în realizarea sistemelor informatice, drepturilor de autor, accesului la date deschise și reutilizării informațiilor din sectorul public;
2. proiectele tehnice, studiile de fezabilitate, respectiv caietele de sarcini din documentațiile de achiziții ale componentelor sau sistemelor IT C aferente proiectelor pentru care se solicită garanții guvernamentale, excluzând secțiuni referitoare la factori de evaluare, grafic de plăți, termene de livrare;
3. conformitatea proiectelor de finanțare care au o componentă specifică domeniului tehnologiei informației și comunicațiilor cu obiectivele strategiilor naționale din domeniul tehnologiei informației, comunicațiilor și societății informaționale și cu strategia națională de securitate cibernetică, pronunțânduse inclusiv asupra oportunității acestor proiecte, inițiate de instituțiile publice, astfel cum sunt definite de Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare, de companiile/societățile naționale sau societățile reglementate de Legea societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, la care statul este acționar unic ori majoritar, precum și de institutele naționale de cercetare-dezvoltare reglementate prin Ordonanța Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea științifică și dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
a) înainte de demararea procedurii de atribuire a contractului de achiziție publică, pentru proiectele care au o componentă specifică tehnologiei informației și comunicațiilor cu o valoare nominală sau cumulată, a acesteia, mai mare de 5.000.000 lei, fără TVA, finanțate din fonduri naționale;
b) înainte de depunerea cererii de finanțare la autoritățile competente, în funcție de prevederile ghidului solicitantului aplicabil, pentru studiile de fezabilitate și proiectele tehnice, precum și înainte de demararea procedurii de atribuire a contractului de achiziție publică, pentru caietele de sarcini, pentru proiectele care au o componentă specifică tehnologiei informației și comunicațiilor cu o valoare nominală sau cumulată, a acesteia, mai mare de 5.000.000 lei, fără TVA, finanțate din fonduri europene.
a) Scrisoarea de înaintare care trebuie să conțină minim următoarele informații:
b) Anexa nr. 3 – Fișa de proiect
d) Anexa nr. 5 – Interoperabilitate
e) Anexa nr 6 – Matrice de neutralitate
f) Documentele proiectului (Caiet de sarcini, și/sau Studiul de fezabilitate, și/sau Proiectul tehnic și/sau alte documente relevante sau solicitate de membrii CTS)
1.Orice modificare adusă din punct de vedere tehnologic, constructiv, tehnic, funcțional-arhitectural sau economic conținutului documentelor avizate, după data primirii avizului, implică obligația instituțiilor de a solicita evaluarea modificărilor și emiterea unui nou aviz
2. Entitățile publice au obligația de a raporta, până la finalizarea implementării, la solicitarea Comitetului Tehnico-Economic și la intervale de maximum 6 luni, stadiul implementării sistemului informatic/aplicației informatice sau, după caz, stadiul realizării achiziției de echipamente TIC, pentru care au obținut avizul.
© 2020 – Prezent, Autoritatea pentru Digitalizarea României