Autoritatea pentru Digitalizarea României implementează proiectul „Platforma Software Centralizată pentru Identificare Digitală, cod MySMIS2014 130599. Proiectul este cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020, Axa Prioritară 2 – Tehnologia Informației și Comunicației (TIC) pentru o economie digitală competitivă, Consolidarea și asigurarea interoperabilității sistemelor informatice dedicate serviciilor de e-guvernare tip 2.0 centrate pe evenimente din viața cetățenilor și întreprinderilor, dezvoltarea cloud computing guvernamental și a comunicării media sociale, a Open Data și Big Data.
Valoarea totală a proiectului este de 99.939.410 lei, din care 84.285.767,64 lei reprezintă finanțare nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională, prin Programul Operațional Competitivitate (POC), valoare eligibilă nerambursabilă din bugetul național 13.649.956,12 si valoarea co-finanțării eligibile a Beneficiarului, în valoare de 1.998.688,24 lei.
Durata de implementare a proiectului este de 36 luni, începând cu data de 1 septembrie 2020
Obiectivul general al proiectului consta în îmbunătățirea și automatizarea modalității de acces a serviciilor electronice guvernamentale de către cetățeni și asigurarea identității electronice unice ale fiecarui cetățean care utilizează servicii electronice de eGuvernare.
Obiectivele specifice ale proiectului sunt:
- Constituirea Registrului Electronic Național de Identități Electronice în cadrul căruia se vor regăsi Identitățile Electronice ale tuturor consumatorilor de servicii electronice de eGuvernare;
- Interconectarea cu portalul de acces unitar și securizat la serviciile electronice de eGuvernare și înrolarea cetățenilor la serviciile dorite;
- Interconectarea cu Catalogul Serviciilor Electronice de eGuvernare la care cetățenii se vor înrola prin intermediul PSCID;
- Creșterea gradului de utilizare a serviciilor de eGuvernare printr-o modalitate consecventa și simplificată de autentificare și accesare (inclusiv SSO – Single Sign ON);
- Înrolarea în cadrul PSCID a sistemelor și serviciilor electronice de eGuvernare din România;
- Înrolarea în cadrul PSCID a furnizorilor de identitate (publici și privați) existenți;
- Interconectarea PSCID cu nodul eIDAS național;
- Reducerea riscului în utilizarea serviciilor de eGuvernare și diminuarea posibilității de furt de identitate.
Rezultate așteptate – Platforma Software Centralizată pentru Identificare Digitală (PSCID) va asigura poarta de acces și primul punct de securizare a serviciilor electronice de eGuvernare. Prin implementarea PSCID se asigură instrumente și modalități mai puternice și sigure de autentificare electronică pentru accesarea și utilizarea serviciilor electronice publice și de gestioare unitară și centralizată a identităților electronice ale cetățenilor, credențialelor acestora și provizionarea identităților în sistemele țintă care oferă servicii electronice.
Beneficiarii serviciilor electronice care vor fi implementate în cadrul proiectului PSCID sunt:
- Furnizorii de identități electronice;
- Furnizorii de atribute
- Furnizorii de servicii electronice de eGuvernare – instituțiile publice care oferă servicii electronice;
- Utilizatorii serviciilor electronice de eGuvernare – cetățenii.
Pentru detalii sau sugestii, ne puteți contacta la adresa de e-mail contact@adr.gov.ro
Proiect cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020 „Competitivi împreună”