INFORMARE privind măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS Cov-2 și
pentru asigurarea desfășurării activității în condiții de securitate și sănătate în muncă,
pe perioada stării de alertă
Autoritatea pentru Digitalizarea României implementează următoarele măsuri pentru prevenirea
contaminării cu noul coronavirus SARS Cov-2 și pentru asigurarea desfășurării activității în condiții de
securitate și sănătate în muncă:
- Pe perioada instituirii stării de alertă la nivel național se suspendă activitatea ce privește efectuarea
plaților în numerar la caseria ADR din str. Italiană nr. 22, sector 2, București. Încasările se vor efectua
numai prin mijloace electronice. - Pe perioada instituirii stării de alertă la nivel național, activitățile de lucru cu publicul aferente
ADR, ce implică accesul persoanelor în interiorul clădirii din str. Italiană nr. 22, sector 2, București, se
vor desfășura cu respectarea următoarelor reguli:
a. numărul de persoane permis în zona sălii de așteptare este de maxim 4 persoane, astfel fiind
asigurată o suprafață minimă de 4 mp pentru fiecare client/persoană și o distanță minimă de
2 m între oricare două persoane apropiate;
b. se interzice accesul persoanelor a căror temperatură corporală, măsurată la intrarea în
instituție, depășește 37,3°C;
c. se asigură dezinfectarea suprafețelor expuse și evitarea aglomerării de persoane.
În contextul actual, recomandăm utilizarea mijloacelor electronice pentru comunicarea cu ADR. - Procedura de primire și eliberare a autorizațiilor pentru transportul internațional de marfă se va
efectua prin sistem de curierat. În contextul actual, le recomandăm operatorilor de transport ca pentru
primirea autorizațiilor necesare efectuării transporturilor să acceseze portalul SAET și să selecteze ca mod
de preluare “curier”, apoi să plaseze comanda pentru preluarea plicurilor la firma de curierat preferată.
Comanda va avea ca expeditor ADR, iar destinatarul va fi persoana juridică (denumirea firmei pentru care
se preiau autorizațiile). Pentru returnarea autorizatiilor, operatorii pot opta pentru trimiterea acestora
la sediul ADR, prin firmă de curierat, sau prin Poșta Română.
Precizăm că procedura de alocare a autorizației prin curier nu se modifică. Autorizațiile se alocă,
iar plicurile se pregătesc după ce operatorul de transport a transmis dovada plății prin email la adresa:
autorizatii@e-licitatie.ro, SEAT reținând temporar în custodie ștampila dreptunghiulară folosită la
personalizarea autorizațiilor.
Menționăm că, SAET are în custodie temporară, pentru conturi active, 1200-1400 ștampile folosite
la personalizarea autorizațiilor, iar în cazul în care mai sunt firme care încă nu le-au trimis spre ADR
(curier/predat la sediu), vom personaliza autorizațiile prin scrierea datelor de identificare pe fiecare
autorizație în parte. - Certificatele digitale nu se vor putea achita la sediul ADR, ci doar prin celelalte mijloace disponibile
de plată. - Pentru achitarea taxelor/impozitelor, ADR îi invită pe cetățeni să acceseze cu încredere site-ul
ghiseul.ro.
Vă mulțumim pentru cooperare.